סמינר מחקר 12 באפריל (בקמפוס ובזום): מנחם פיש, שירה שמואלי, ומאיה רומן (מכון כהן) - דו הפרצופיות של מדעי המוח: היבטים פילוסופיים

סמינר מחקר 12 באפריל (בקמפוס ובזום): מנחם פיש, שירה שמואלי, ומאיה רומן (מכון כהן) - דו הפרצופיות של מדעי המוח: היבטים פילוסופיים. שימו לב כי הסמינר יתקיים בקמפוס וישודר במקביל בזום. ראו פרטים למטה.

07 אפריל 2021

סמינר מחקר

יום ב'12/4/2021  שעה 18:00, גילמן 449

 

מנחם פיש, שירה שמואלי, ומאיה רומן
מכון כהן

 

פאנל בנושא:

דו הפרצופיות של מדעי המוח:
היבטים פילוסופיים

מדעי המוח בכלל, והנוירוביולוגיה בפרט, נהנים משגשוג מתמשך, הישגים רפואיים רבים, ויוקרה רבה. עם הצלחתם המחקרית עולה גם יומרתם לספק ביום מן הימים הסבר רדוקטיבי כולל וממצה לכל המרחב הקוגניטיבי האנושי החל בתפיסה, היווכחות, התנסות, רגש ושיפוט, וכלה בפקפוק, התלבטות, ביקורת, ושיקולי ראויוּת. למרות שמעט מאוד, אם בכלל, מכל זה הושג עד היום, לרעיון הרדוקטיבי היסודי הניצב בבסיס המאמץ המחקרי הזה, השפעה מדאיגה ביותר על האופן בו אנו תופסים את עצמנו כמחויבים, אוטונומיים ואחראים למעשינו. פאנל זה מבקש לבחון שלושה היבטים מעניינים של הבעיה הפילוסופית החריפה שמציבים מדעי המוח בתחום הנורמטיביות האנושית. (א) אי-היכולת העקרונית להבחין בין הינתנות לדחף לבין היענות לנורמה במונחים נויוביולוגיים ומשמעויותיה; (ב) כיצד למרות זאת מגויסים מדעי המוח כדי להצדיק מחויבות נורמטיבית כלפי בעלי חיים; ו-(ג) כיצד התוכנית הרדוקטיבית של מדעי המוח שומטת את הקרקע מניה וביה מתחת לרגלי תביעתם שלהם לראויות מדעית.

 

 

הכניסה למפגש מותרת לבעלי ״תו ירוק״ בלבד ובהתאם להנחיותיו, יש לשלוח אישור מתאים מראש לכתובת cohn@tau.ac.il

 

המפגש גם ישודר בכתובת

https://us02web.zoom.us/j/84179592877?pwd=WlNLanJUUDgxdnE1Z2JwTjZRWkVOUT09

 

יו"ר: שאול קציר

הציבור מוזמן

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>