סמינר מחקר מקוון 25 במאי: שאול קציר ישוחח עם עודד רבינוביץ' (הסטוריה, אוניברסיטת תל אביב) על מחקרו בנושא עולם הספרות והמצאת המהפכה המדעית בצרפת של לואי הארבעה עשר. מגיב: רז חן-מוריס (הסטוריה, האוניברסיטה העברית)

סמינר מחקר מקוון 25 במאי: שאול קציר ישוחח עם עודד רבינוביץ' (הסטוריה, אוניברסיטת תל אביב) על מחקרו בנושא עולם הספרות והמצאת המהפכה המדעית בצרפת של לואי הארבעה עשר. מגיב: רז חן-מוריס (הסטוריה, האוניברסיטה העברית). הסמינר יתקיים בשעה 18:00 דרך הזום.

20 מאי 2020

שאול קציר ישוחח עם עודד רבינוביץ' (הסטוריה, אוניברסיטת תל אביב) על מחקרו בנושא:

עולם הספרות והמצאת המהפכה המדעית בצרפת של לואי הארבעה עשר

"המהפכה המדעית" נראית כיום כהמשגה אנכרוניסטית, שאיננה משקפת את ההתפתחויות המדעיות בעת החדשה המוקדמת, אלא משקפת תפיסה טלאולוגית שפותחה במאה העשרים, ובעיקר במהלך המלחמה הקרה. אולם, על סמך הדוגמה של צרפת בתקופת לואי הארבעה עשר )1638-1715 ,)הרצאה זו טוענת כי אנשי ספרות פיתחו במודע תפיסה היסטורית ביחס לשינויים המדעיים בתקופתם במונחים קרובים מאוד להמשגתה המודרנית של "המהפכה המדעית". במלים אחרות, המהפכה המדעית הייתה תופעה היסטורית במחצית השנייה של המאה השבע עשרה, אולם מי שקידם את התפיסות הללו לא היו השחקנים המרכזיים של המהפכה המדעית. אנשי ספרות היו אלו שעיצבו את הדימוי שלה כתנועה תרבותית, לאור הזיקות החברתיות, האסתטיות, והאינטלקטואליות בינם לתנועה המדעית החדשה .

מגיב: רז חן-מוריס (הסטוריה, האוניברסיטה העברית)

הסמינר יועבר דרך הזום בכתובת:

https://zoom.us/j/95537086456?pwd=UjlyQlV3Q1h0Q1liYUVac2kyNVFoQT09 

כדי לשמור על בטיחות סביבת הרשת נבקש מכולם להזדהות בשם מלא ולהמתין בחדר ההמתנה לאישור.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>