כתב העת ״תעודה״- כרך ט"ו- חקר הגניזה לאחר מאה שנה

תעודה- כרך ט"ו
כתב העת ״תעודה״- כרך ט"ו- חקר הגניזה לאחר מאה שנה

 

תוכן עניינים:

 

שער ראשון: פיוט ותפילה

  1. עזרא פליישר, הראשונים כבני תרבות – לצביון עולמם הרוחני של בני ארץ-ישראל ושלוחותיהׇ לאור אוצרות השיר של הגניזה, עמ' 1 – 22.
  2. טובה בארי, שירה עברית בבבל במאה העשירית והאחת-עשרה לאור ממצאֵֵי הגניזה, עמ' 23 – 36.
  3. יוסף יהלום, שרידי דיואנים של משוררי ספרד בגניזה, עמ' 37 – 46.
  4. יוסי טובי, מקומה של הערבית בליטורגיה ובסׅפרוּת היהודית על-פי כתבי הגניזה, עמ' 47 – 67.

 

שער שני: המפגש הקראי

  1. משה גיל, קדמוניות הקראים, עמ' 71 – 107.
  2. מאירה פוליאק, סוגי התרגומים הערביים למקרא בגניזת קאהיר על-פי קטלוג החומר הערבי TS Arabic , עמ' 109 – 125.
  3. יהודית אולשובי-שלנגר, הכתוּבוּת הקראיות מן הגניזה – מקורה של המסורת המשפטית הקראית, עמ' 127 – 144.
  4. מרדכי עקיבא פרידמן, על יחס הכתוּבוּת הקראיות לכתוּבוּת הארץ-ישראליות מן הגניזה, עמ' 145 – 157.

 

שער שלישי: ההלכה והסׅפרוּת הרבנית

  1. מ"ב לרנר, קטעי הגניזה מספר שאילתות דרב אחראי שבספריית מינכן, עמ' 161 – 188.
  2. גדעון ליבזון, תרומת הגניזה לחקר המונוגראפיות ההלכתיות של רב שמואל בן חפני – מׅבְנׇן, הֶיקפן והתפתחותן, עמ' 189 – 239.
  3. יוסף ריבלין, תרומת הגניזה לחקר דיני ירושה וצוואות, עמ' 241 – 255.

 

שער רביעי: חברה ותרבות

  1. ש"ד גויטיין ז"ל ומ"ע פרידמן, אברהם בן יׅגֺוּ סוחר יהודי בהודו, עמ' 259 – 292.
  2. אברהם דוד, מעורבותם של אחרוני הנגידים במצרים בעניינה של הקהילה היהודית בארץ-ישראל, עמ' 293 – 332.
  3. מרים פרנקל, רשימות ספרים מן הגניזה כמקור להיסטוריה חברתית ותרבותית של היהודים באגן הים התיכון, עמ' 333 – 349.
  4. יוסף ינון (פנטון), יחסים בין יהודים למוסלמים לאור מסמכי הגניזה, עמ' 251 – 364.
  5. עדנה אנגל, סׅגנונות הכתב העברי במאה העשירית והאחת-עשרה לאור תעודות הגניזה המתוארכות והמיתארכות, עמ' 365 – 410.

 

שער חמישי: שכטר וקמבריג'

  1. ש"ק רייף, לתולדות אוסף הגניזה בקמבריג' – שמועות מאחורי הפרגוד, עמ' 413 – 428.
  2. תקצירים באנגלית, עמ' XI

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>