כתב העת ״תעודה״- כרך ב'- עיונים במקרא
תוכן עניינים:
- בנימין אופנהיימר, דברי פתיחה, עמ' 7 - 8.
- בנימין אופנהיימר, יהושע מאיר גרינץ ז"ל, עמ' 9 - 14.
הגות ותולדות הפרשנות
- בנימין אופנהיימר, נבואה וסימפתיה, עמ' 17 - 35.
- משה ויינפלד, "וכל הנדבים לאמתו יביאו כול דעתם כוחם והונם ביחד אל" (מגילת סרך היחד דף 1, שורה 12), עמ' 37 - 41.
- נח עמינח, "אם למקרא" ו"אם למסורת" כביטויים נורמטיביים, עמ' 43 - 56.
- יהושע עמיר, מקומו של מזמור קיט בתולדות דת ישראל, עמ' 57- 81.
- דוד פלוסר ושמואל ספראי, "שירי דוד" החיצוניים, עמ' 83 - 109.
- יוספה רחמן, ביאור דרך הלימוד של המדרש בפירוש רש"י לתורה, עמ' 111 - 127.
בעיות פרשניות והיסטוריות
- יצחק אבישור, "מי מדד בשעלו מים" (ישעיהו מ' 12) מסורה, קומראן ואכדית, עמ' 131 - 137.
- יאירה אמית, מקומה של מסורת יציאת מצרים בדברי הימים, עמ' 139 - 155.
- יאיר הופמן, האירוניה כאמצעי ביטוי מרכזי בספר איוב, עמ' 157 - 174.
- אלכסנדר זרון, מוצאו של נתן הנביא, עמ' 175 - 186.
- שמואל א. ליונשטם, עיונים במקרא לאור טקסטים אכדיים, עמ' 187- 196.
- יעקב ליכט, חוק וגזל בשבועה והנלמד ממנו בעניין עריכת התורה, עמ' 197- 203.
- נדב נאמן, שיחור מצרים ושור אשר על פני מצרים, עמ' 205- 221.
- משה ענבר, שני מכתבים מארכיון מארי שעניינם נבואות פולחניות, עמ' 223- 230.
- פרנק פולק, "ה' רעי לא אחסר" (תה' כ"ג 1) - על פרשנות ואמנות השירה במקרא, עמ' 231 - 249.
- פינחס קרני, כל הדברים יגעים. עיון במבנה קהלת א' 2 - 11, עמ' 251- 257.
- שמואל שמידע, משלי ו' 11 - משל ונמשל, עמ' 259- 274.
בעיות לשון
- יהושע בלאו, משפטים בלתי-מקושרים הפותחים בשם עצם והמוצרכים על ידי מלת-יחס במקרא, עמ' 277 - 285.
- גרשון ברין, הנוסחה 'מ... ומעלה/והלאה' במקרא, עמ' 287 - 297.
- אבי הורביץ, עיונים בלשונו של המקור הכהני - לשימושן של "שאר" ו"שכר" בספרי ויקרא ובמדבר, עמ' 299 - 305.
- אברהם טל, 'בעת יזרבו נצמתו' (איוב, ו', 17), עמ' 307 - 314.
- חיים כהן, עדויות אכדיות חדשות לגבי המובן והאטימולוגיה של המונח "משל" במקרא, עמ' 315 - 324.
- מנחם צבי קדרי, יחס הוויתור בלשון המקרא, עמ' 325 - 348.
- אליעזר רובינשטיין, שקיפות סמנטית ואטימות סמנטית. עיון "בפועלי מקום" בלשון המקרא, עמ' 349 - 360.
- ביבליוגרפיה של פרופ' יהושע מאיר גרינץ' ז"ל, עמ' 363 - 369.
- Summaries, עמ' 370.