סמסטר א תשפו

 

 

קורסים בפורמט היברידי 

בקורסים ההיברידיים, חלק מהשעורים מוקלטים מראש ללמידה א-סינכורנית וחלק מהשיעורים מתבצעים באופן פרונטלי בכתה. שיעור חדש ייפתח כל שבוע ותוכלו לצפות בו בכל עת, בחלק מהשיעורים ישנם תרגילים שיש לבצע, לכן חשוב לצפות במהלך השבוע, על מנת שלא ליצור פערים ולפספס את מועד הגשת התרגילים. 


 


מבוא לפילוסופיה של המדע

ד"ר אורי בלקינד | מס' קורס 0609-1002-01

 

מטרתו של הקורס לסקור גישות פילוסופיות מרכזיות למדע, בעיקר בזמן ולאחר המהפכה המדעית של המאה ה17 ולאחר המהפכה במדעים הפיזיקליים במאה ה20. הקורס יכלול בין היתר את הניסיונות המוקדמים של פרנסיס בייקון ורנה דקארט לתאר את תפקידם של הניסיון והתבונה בבניית הידע המדעי, את העקרונות הפילוסופים של גישתו של אייזיק ניוטון למדע, הביקורת על היסקים מן הניסיון והספקנות של דיויד יום, המשבר הפילוסופי שליווה את קריסת הפיסיקה הקלאסית בתחילת המאה ה20, ועיקרי הגישות הפילוסופיות שפותחו בתגובה למשבר זה, כמו אלו של קארל פופר ותומאס קון.

לסילבוס המלא>> 

 

 


להיות פלסטיני: ספרות, היסטוריה ושאלת הזהות

ד"ר מנאר מח'ול | מס' קורס 0609-1011-01  

 

קורס זה מתמקד בשאלת הזהות הפלסטינית בישראל מאז 1948, דרך קריאה אינטר-טקסטואלית בספרות. הקורס מציג שיטת דיון ביקורתית ועוסק בקורפוס נבחר ובו יצירות מאת מחמוד דרוויש, ע'סאן כנפאני, כמאל סלאמא, אנטון שמאס ואחרים. הקורס דן גם בשאלות תיאורטיות הנוגעות לזהות ולספרות באופן כללי, וגם לתהליכים היסטוריים ופוליטיים בהקשר הפלסטיני-ישראלי מאז 1948. השיעור מציג באופן מיוחד את סוגיית ה"התפתחות" (אבולוציה) ומצבי הריבוי של הזהות הפלסטינית מתוך קטעים נבחרים בתולדות הרומן הפלסטיני. הקורס מבקש לכן להציע קריאה וניתוח של טקסטים פרי עטם של יוצרים פלסטיניים המהווים גם מצע לשאלות היסטוריות, חברתיות, תרבותיות ופוליטיות חשובות, שעודן מבקשות תשובה. 

לסילבוס המלא>> 

 

דרישות הקורס:

הקורס יועבר בשפה הערבית, וישנה דרישת קדם של ידיעת השפה הערבית

 


קשב ולמידה 

פרופ' לילך שלו | מס' קורס 0609-1018-01  

 

בתחילת הקורס יינתן רקע קצר על מודלים ותופעות קלאסיות בקשב. יוצגו שני מודלים עדכניים של קשב שמתייחסים לקשב כמערכת קוגניטיבית רב ממדית. נתנסה בקצרה במספר פרדיגמות להערכת תפקודי קשב, נלמד כיצד תפקודי קשב באים לידי ביטוי בלמידה בחיי היומיום. לאחר מכן,  נבחן יחד את השאלה האם וכיצד ניתן לאמן תפקודי קשב תוך היכרות עם - ושימוש באפליקציית אימון קשב (Computerized Progressive Attention Training (CPA. לבסוף, נעבוד יחד על יישום הידע שנלמד בקורס לפרקטיקות יומיומיות בשאיפה לשפר את יעילות הלמידה בהתחשב באתגרי קשב שונים. 

לסילבוס המלא>>  

 


ארכיאולוגיה מהי?

פרופ' עידו קוך | מס' קורס 0609-1017-01  

 

קורס היברידי הנעזר בשיטות ההוראה מתקדמות בכדי לעסוק במהותה של הארכיאולוגיה בת-זמננו וחקר העבר כדיסציפלינה בין תחומית המשלבת בין מדעי הרוח למדעי הטבע והמדעים המדויקים. הקורס נחלק לארבע יחידות תוכן עיקריות:

מהותה של הארכאולוגיה: דרכי התפתחותה של הארכאולוגיה מעיסוק של חובבים למדע מגובש, זרמי מחשבה בארכאולוגיה ומגוון הגישות לפירוש הממצא הארכיאולוגי, התפתחות שיטות המחקר. חלק זה ישלב למידה עצמית ולמידה בכיתה.

אתר והממצא הארכאולוגיים: טבעו של המידע הארכאולוגי, שיטות המחקר בשדה, שיטות לתיארוך היסטורי ושיטות תיארוך מהמדעים. בחלק זה יעשה שימוש בחוויית VR בכדי להכיר את האתר הארכאולוגי.

פרשנות ארכאולוגית כמדע בין-תחומי : יחסי אדם והסביבה (בעלי החיים, הצומח, האקלים), סחר ומגע בין תרבות, הארגון החברתי, הכלכלה הקדומה ועולמן הקוגניטיבי של חברות קדומות. חלק זה ימחיש את תרומת המדעים לפרשנות הארכאולוגית. הלמידה תתבסס על שילוב למידה עצמית ומפגשי יישום וחקר משותפים.

ארכאולוגיה ועיצוב תודעת העבר בחברות בנות זמננו: נעסוק בתפקידה הפעיל של הארכאולוגיה בחברה ובפוליטיקה העכשיו, מקומם של המוזיאונים ואתרי העתיקות, סחר העתיקות וזיופים, ארכאולוגיה קהילתית וציבורית. 

לסילבוס המלא>> 

 

להתרשמות מהקורס >> 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>