טעויות נפוצות בנוגע לאולימפיאדה

הרחב הכל

לא נכון, אולימפיאדה היא תחרות. 
מטרתו של מבחן לבדוק ידע, מיומנות והתאמה לרמה מסוימת, ואילו אולימפיאדה נועדה לעודד חשיבה יצירתית ולאתר תלמידים בעלי יכולת פתרון של בעיות לא שגרתיות. 
ההבדלים בין מבחן ותחרות באים לידי ביטוי בסגנון השאלות, בשיטת הניקוד ובמדדי הבדיקה.
 

לא נכון. אפשר להיכשל במבחן אך לא באולימפיאדה. 
כל נקודה שמתחרה צובר בשאלון היא הישג לזכותו. 
המתמודדים המבריקים ביותר זוכים בתעודות ובפרסים שווים, אך זה לא מקטין את הישגיהם של המשתתפים האחרים. 
מי שמעז, מתמודד וצובר ניקוד לא יכול להיכשל. 
 

שאלוני אולימפיאדות בנויים כך שרק מתחרים יחידים יכולים להתקרב לניקוד המקסימלי. 
יתרה מכך, סף המעבר משלב א׳ לשלב הגמר נמוך בהרבה ממאה אחוזים.
 

לא בהכרח. מומלץ לקרוא את השאלון מתחילתו ועד סופו ולהתחיל מהשאלות שנראות הכי פשוטות. 
אם אתם עובדים על שאלה מסוימת זמן ממושך, עשו הפסקה ובחנו את המצב: אם יש התקדמות כלשהי, המשיכו. 
אם אין התקדמות עדיף לעזוב את השאלה ולחזור אליה אחר כך.
 

לא נכון. פורמט האולימפיאדה פתוח לכל ילד וילדה בגיל המתאים. 
גם תלמידים שאינם מוגדרים כמחוננים או מצטיינים יכולים להשתתף.
 

לא נכון. הדגש באולימפיאדה הוא על ההתמודדות עם השאלות המאתגרות ולא על התחרות מול המשתתפים האחרים. 
תוצאות המתחרים שלא הגיעו למקומות הראשונים לא מתפרסמות. האולימפיאדה שמה דגש על היבטים חברתיים - התחרות נותנת הזדמנות חד-פעמית לפגוש חברים חדשים שחולקים אהבה לתחום. 
במקרים רבים, חברויות שנוצרות באולימפיאדות נמשכות לכל החיים. 

ההתרגשות, ההתמודדות עם השאלות המאתגרות ועצם העובדה שהילד רואה שיש עוד מאות כמוהו בארץ – הן חוויה מעצימה.

"יכולות יוצאות דופן" כמעט אינן בנמצא. 
מתחרים שזוכים באולימפיאדות מגיעים לכך בזכות שפה עשירה וקריאת ספרים, אהבה לעברית, מוטיבציה גבוהה והשקעה. 
גם מי שלא זוכה או עולה לשלב הגמר מרוויח מההשתתפות באולימפיאדה - מהחשיפה לשאלות מעניינות, מהאינטראקציה החברתית, וכמובן מצבירת ניסיון לשנים הבאות.