מסלולי הלימוד

החוג מציע שני מסלולי לימוד לתואר שני:

מסלול עיוני בלא עבודת גמר (36 ש"ס), המיועד לתלמידים המעוניינים להרחיב ולהעמיק את השכלתם בתחומים השונים - ספרות ערבית קלאסית, ספרות ערבית מודרנית, ספרות עממית, הלשון הערבית, דת והיסטוריוגרפיה אסלאמית. 


מסלול מחקרי הכולל עבודת גמר (28 ש"ס), שבו אמורים התלמידים להתמחות באחד מתחומי השפה, הספרות והתרבות הערבית והאסלאמית, לפתח מיומנויות מחקר ולכתוב עבודת מחקר עצמאית שתאפשר בבוא העת המשך הלימודים המתקדמים.


​במסלול המחקרי (מסלול עם תזה) מספר השעות לתואר נמוך ממספר השעות במסלול העיוני
על מנת שמספר השעות יהיה זהה בשני המסלולים ויעמוד על 36 ש"ס (לצורך תחשיבי שכר לימוד), מוזן קורס הנחיית תזה בהיקף של 8 ש"ס (בנוסף למכסת השעות במסלול המחקרי של 28 ש"ס).

להלן קישור לעיקרי תקנות שכר לימוד לתואר שני https://www.tau.ac.il/tuition-booklet-7

 

משך הלימודים

מסלול מן המניין - הלימודים במסלול זה יימשכו שנתיים, במסגרת המסלול העיוני או המחקרי.

 

מסלול צבירה 

מסלול שמטרתו לאפשר לימודים בקצב אטי יותר. המסלול מאפשר פריסה של הלימודים על פני ארבע שנים. במהלך השנתיים הראשונות ללימודים על התלמידים במסלול להשלים לפחות 50% ממכסת השעות לתואר, המוגדרת למסלול העיוני (36 ש"ס)*.

לאחר שנתיים במעמד המיוחד או לאחר השלמת 50% ממכסת השעות לתואר (המוקדם שביניהם) מתבצע מעבר למעמד של "תלמיד מן המניין", והדרישה היא להשלים את הלימודים לתואר בתוך שנתיים נוספות לכל היותר. 
כדאי להביא בחשבון שמלגות מסוימות אינן מוענקות ללומדים במעמד מיוחד.
ל"לימודי צבירה" יש להרשם מראש. אין אפשרות לעבור ממעמד "מן המניין" למעמד "לימודי צבירה" (עם זאת, ניתן לעבור מלימודי צבירה למעמד מן המניין, בכל עת). 

 

השלמת תזה

תלמידים שסיימו תואר שני במסלול העיוני ומבקשים לכתוב עבודה שקילה לעבודת גמר לתואר שני, אך אינם מעוניינים להמשיך לתואר שלישי, מוצעת להם האפשרות להירשם למעמד השלמת תזה (תואר 75).
הרישום מותנה במציאת וקבלת אישור ממנחה לכתיבת העבודה ורישום לקורסים הנדרשים עפ"י הנחיית המנחה והחוג, כמו גם השלמת שפה זרה שניה.
הרישום אפשרי בדיסציפלינה בה סיימו תואר שני עיוני בלבד, בציון 85 ומעלה.
משך הזמן במסלול זה הינו עד שנתיים.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>