עבודת גמר במסלול המחקרי

  • עבודת הגמר תוגש בשפה העברית או בשפה האנגלית, בתאום עם המנחה ובאישור ועדת התכנית. עבודת הגמר תבוצע בהנחיית מנחה קבוע. המנחה הוא איש הסגל המדריך את התלמיד במהלך מחקרו ולימודיו ומהווה את החוליה המקשרת בין התלמיד, ועדת התכנית, הוועדות היחידתיות ומוסדות הפקולטה/ביה"ס האחרים במכלול הנושאים הקשורים ללימודי התואר השני.
     
  • מנחה קבוע לעבודת גמר לתואר שני יכול להיות חבר סגל במסלול הרגיל, שהוא בדרגת מרצה לפחות, שהתבקש על-ידי התלמיד לשמש לו כמנחה קבוע והסכים לכך, קיבל את אישור ראש החוג לארכיאולוגיה ותרבויות המזרח הקדום ואושר על-ידי הוועדה היחידתית לתואר שני. כל זה בכפוף להנחיות הוועדה הכלל אוניברסיטאית לתואר שני. על התלמיד להגיש את הבקשה לאישור מנחה קבוע לעבודת גמר ליו"ר ועדת התכנית, כשהיא חתומה על-ידי המנחה המיועד. הבקשה תכלול תאור קצר (בהיקף של עד עמוד) של נושא התזה.
     
  • תלמיד המעוניין לשנות את נושא המחקר שלו, עדיין תחת הנחיית המנחה שאושר לו, יגיש ליו"ר ועדת התכנית בקשה מנומקת בצרוף המלצת המנחה. כאשר התלמיד מעוניין לשנות נושא מחקר בהנחיית מנחה חדש, יהיה עליו להגיש בקשה מנומקת ליו"ר הוועדה ולצרף המלצות המנחה הקודם והמנחה המיועד.
  • התלמיד יכתוב את עבודת הגמר בהנחיית אחד (או יותר) ממורי החוג או במידת הצורך בהנחיית מורה מן החוג ומנחה או מנחים משניים ממוסדות אחרים, בעלי תואר "דוקטור". נושא העבודה ייקבע בתחילת השנה הראשונה ללימודי התואר השני ולא יאוחר מתחילת השנה השנייה. התלמיד יגיש בתחילת שנה ב' תכנית מחקר, וזו תיבדק על ידי המנחה (או המנחים) ועל ידי שופט נוסף, לפי החלטת ראש החוג. את ההנחיות לכתיבת תכנית המחקר ועבודת הגמר ניתן לקבל במזכירות החוג. העבודה תוגש לאחר סיום כל החובות האחרות של לימודי התואר השני. ציון העבודה ייקבע על ידי המנחה (או המנחים) ועל ידי שופט נוסף, לפי החלטת ראש החוג.

 

הנחיות לכתיבת עבודת גמר 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>