מבנה תכנית הלימודים

התלמידים בתכנית 'ישראל הקדום' יוכלו לבחור בנושא לפי תחומי התעניינותם, ותכנית הלימודים תותאם להם באופן אישי על ידי ראש התכנית.

מסלול ההתמחות (עם דגש על מקרא, היסטוריה או ארכיאולוגיה) יחייב גם בחירת מנחה או מנחים בהתאם, וכן לימודי השלמה, בהתאם להחלטתו של ראש החוג וראש התכנית.


היקף הלימודים במסלול המחקרי (הכולל עבודת גמר):

התלמידים ילמדו קורסים בהיקף של 28 ש"ס, ובהם סמינרים וקורסים שבמסגרתם תוגש עבודת רפראט וסמינר אחד שבסופו תוגש עבודה סמינריונית. עבודת הרפראט תכלול סינתזה מצומצמת בהיקפה שתיכתב על פי כללי כתיבה מדעיים בנושא שייקבע במהלך לימודי הסמינר. העבודה הסמינריונית תכלול סינתזה מקיפה ונושאה ייקבע במהלך לימודי הסמינר.


בשנה הראשונה ללימודיהם ישלימו התלמידים 12 ש"ס לפחות בציון ממוצע של 90 ומעלה ויגישו עבודה סמינריונית אחת. במהלך שנה זו יבחרו התלמידים נושא לעבודת הגמר ויגישו תכנית מחקר. תלמיד שלא בחר נושא לעבודת גמר ולא הגיש תכנית מחקר עד לסיום שנה א' לא יוכל להמשיך בלימודיו במסלול זה.


תלמיד הכותב עבודת תזה חייב להגיש לוועדת התכנית דוח התקדמות קצר, מאושר על-ידי המנחה, בסיומו של כל סמסטר. הדו"ח יכלול את כותרת העבודה, תאור קצר של נושא העבודה, תאור של העבודה שנעשתה במהלך הסמסטר האחרון ותכניות העבודה לסמסטר העוקב. את ההנחיות לכתיבת תכנית המחקר ועבודת הגמר ניתן לקבל במזכירות החוג. העבודה תוגש לאחר סיום כל החובות האחרים של לימודי התואר השני. ציון העבודה יקבע על ידי המנחה או המנחים ושופט נוסף לפי החלטת ראש החוג.


​תלמידי המסלול המחקרי שיסיימו בהצלחה את לימודיהם בתכנית יוכלו להגיש מועמדות ללימודי המשך לתואר השלישי בבית הספר למדעי היהדות ולארכיאולוגיה של אוניברסיטת תל-אביב.


העברה מהמסלול המחקרי למסלול העיוני

  1. לאחר שנת לימודים אחת (ולא יאוחר מתום הסמסטר השלישי ללימודים) יועברו מהמסלול המחקרי למסלול העיוני תלמידים שלא עמדו בדרישות אלה
    א) חובות שמיעה של 12 ש"ס לפחות בציון ממוצע של 90 ומעלה
    ב) הגשת הצעה לכתיבת עבודת גמר, מאושרת על ידי המנחה ועל ידי ועדת ההוראה של החוג.
  2. לאחר שתי שנות לימודים יועברו מהמסלול המחקרי למסלול העיוני תלמידים שלא עמדו בדרישות אלה
    א) חובות שמיעה של 24 ש"ס לפחות בציון ממוצע של 85 לפחות
    ב) הגשת עבודה סמינריונית.
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>