מסלולי הלימוד

התלמידים יכולים לבחור בין שני מסלולים:

  • מסלול מחקרי (עם תזה, 28 ש"ס) 
  • מסלול עיוני (בלא תזה, 36 ש"ס)


משך הלימודים לתואר שני הוא שנתיים.


מסלול מחקרי

​הלימודים במסלול המחקרי נותנים מענה לביקוש ההולך וגובר מצד חוקרים המבקשים להתמחות בתחום ולכתוב בו את עבודות הגמר ובהמשך את עבודות הדוקטור שלהם.
 

​מסלול עיוני

הלימודים במסלול העיוני מיועדים לתלמידים המעוניינים להרחיב את השכלתם בתחום, ובהם מי שעוסקים במגוון המקצועות הנוגעים לילדים ובני נוער ותרבותם, כמורים, גננות, ספרנים, עורכים, כותבים ומוציאים לאור, מאיירים, אנשי תקשורת והיי-טק, קולנוע ומדיה, משפטנים, עובדים סוציאליים ופסיכולוגים. 

 

מסלול לימודי צבירה

מסלול זה נועד לאפשר לימודים בקצב אטי יותר, על פני ארבע שנים. במהלך השנתיים הראשונות ללימודים ישלימו התלמידים לפחות 50% ממכסת השעות לתואר.
לאחר שנתיים במעמד המיוחד, או לאחר השלמת 50% ממכסת השעות לתואר (המוקדם שביניהם), יועברו התלמידים למעמד של "תלמיד מן המניין". הדרישה היא להשלים את הלימודים לתואר בתוך שנתיים נוספות לכל היותר. כדאי להביא בחשבון, שמלגות מסוימות אינן מוענקות ללומדים במעמד המיוחד.
ל"לימודי צבירה" יש להירשם מראש. אין אפשרות לעבור ממעמד "מן המניין" למעמד "לימודי צבירה" (עם זאת, ניתן לעבור מלימודי צבירה למעמד מן המניין, בכל עת).

 

השלמת תזה

תלמידים שסיימו תואר שני במסלול העיוני ומבקשים לכתוב עבודה שקילה לעבודת גמר לתואר שני, אך אינם מעוניינים להמשיך לתואר שלישי, מוצעת להם האפשרות להירשם למעמד השלמת תזה (תואר 75).
הרישום מותנה במציאת וקבלת אישור ממנחה לכתיבת העבודה ורישום לקורסים הנדרשים עפ"י הנחיית המנחה והחוג, כמו גם השלמת שפה זרה שניה.
הרישום אפשרי בדיסציפלינה בה סיימו תואר שני עיוני בלבד, בציון 85 ומעלה.
משך הזמן במסלול זה הינו עד שנתיים.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>