אודות החוג

תרבויות יוון ורומא הן מן התרבויות המפוארות בתולדות האנושות. הן קיימו יחסי גומלין עם תרבויות המזרח, כולל תרבות ישראל, ונחשבות לערש התרבות המערבית. היכרות עם תרבויות יוון ורומא, על כל היבטיהן, היא הבסיס להבנת תרבות המערב וחיונית להבנת כל אחד מתחומי הלימוד והמחקר במדעי הרוח.

 

הלימודים בחוג מקנים לתלמידים ידע מעמיק בתרבות הקלאסית בתחומים הבאים: הלשון היוונית העתיקה, על ניביה העיקריים; הלשון הרומית (לטינית); הספרות היוונית והספרות הרומית – הן בשפות המקור והן בתרגום; היסטוריה והיסטוריוגרפיה של יוון ושל רומא; פילוסופיה עתיקה; המיתולוגיה של יוון ורומא; אמנות ותרבות חומרית של יוון, של רומא ושל ארץ ישראל, מהתקופה הפרה-קלאסית ועד לשלהי העת העתיקה. 

 

יעדי החוג

  • להכשיר תלמידים בשפות של יוון ושל רומא ולהקנות להם כלים להבנת הספרויות של התרבויות הקלאסיות בשפות המקור.
  • לחשוף את התלמידים לתרבויות הקלאסיות, כפי שהן משתקפות בספרות (בשפות המקור ובתרגום), באמנות, בפילוסופיה, במדע, במיתולוגיה ובהיסטוריה של יוון ושל רומא בתקופות הקלאסית, ההלניסטית והרומית ובשלהי העת העתיקה. 
  • לאפשר לתלמידים לרכוש את ההשכלה הקלאסית הנדרשת ללימודיהם בתחומים אחרים, כגון: היסטוריה כללית, היסטוריה של עם ישראל, פילוסופיה, ארכיאולוגיה, תלמוד ומקרא, ספרות, אמנות, מדעי המדינה ועוד.
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>