תנאי הקבלה

במסגרת החוג ללשון העברית ולבלשנות שמית ניתן להתקבל לתואר שני בלשון עברית ולתואר שני בבלשנות שמית.

תנאי הקבלה לתואר שני בלשון עברית (0614):

ללימודי התואר השני יתקבלו תלמידים בעלי תואר ראשון בלשון עברית בציון 80 לפחות. כמו כן יתקבלו תלמידים שאינם בעלי תואר ראשון בלשון עברית, אך ציון הגמר שלהם באחד מן החוגים הוא 80 לפחות. תלמידים אלה יידרשו ללימודי השלמה אשר יוטלו עליהם בהכוונת יועץ התואר השני של החוג ללשון העברית. היקף שעות ההשלמה ייקבע גם הוא על ידי היועץ, בכפוף לתקנות הפקולטה למדעי הרוח. את לימודי ההשלמה יש לסיים בציון ממוצע של 80 לפחות.

 

תנאי הקבלה לתואר שני בבלשנות שמית (0624):

המבקשים תואר שני בבלשנות שמית יפנו ליועץ התכנית.

 

להלן המתכונת המומלצת ללימודי השלמה לתלמידים שאינם בעלי תואר בלשון העברית:

א. במסלול ה"רגיל" (מחקרי ועיוני כאחד) – 30 ש"ס, כמפורט להלן:

א. 1. לימודי מיומנויות (10 ש"ס):

 1. ניקוד עברי – 4 ש"ס  2.  תחביר עברי - 2 ש"ס 3. הדקדוק הערבי בזיקתו לעברית - 4 ש"ס.

פטור מלימודי מיומנויות יינתן על יסוד לימודים קודמים או ידיעה אישית ברמה הנדרשת שתיבחן בהתאם לכללים הנהוגים בלימודי התואר הראשון. ניתן להיבחן ב"ניקוד עברי" ו"תחביר עברי" בלא רישום לקורס (ציון המעבר: 85).

א. 2. קורסים מלימודי התואר הראשון (20 ש"ס):

 1.  הלשון העברית לתקופותיה (ש'+ת')  - 4 ש"ס    2. סמנטיקה  – 2 ש"ס  3. תורת ההגה והצורות– 4 ש"ס  4. לשון חז"ל - 4 ש"ס  5. מדקדקי ימי הביניים - 2 ש"ס  6.סמינריון* (עם כתיבת עבודה סמינריונית) – 4 ש"ס 

*הערה: בקבלת ציון 90 ומעלה בעבודה סמינריונית ייחשב הקורס כחלק מחובות לימודי התואר השני גופם. עם זאת, העבודה הסמינריונית לא תימנה  בכלל העבודות הסמינריוניות שהתלמיד חייב להגיש במסגרת לימודיו לתואר השני.


בוגרי מכללות לחינוך בעלי תואר B.Ed בלשון עברית יידרשו ללימודי השלמה בהתאם לאופי לימודיהם הקודמים שמכוחם הוענק להם תואר B.Ed בלשון עברית. מסגרת לימודי ההשלמה והיקפם תיקבע על ידי היועץ, בהם שיעור סמינריוני אחד שתיכתב בו עבודה סמינריונית.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>