התמחות בין-אוניברסיטאית בלימודי רוסיה ומזרח אירופה

התמחות בתוכנית בין-אוניברסיטאית בלימודי רוסיה ומזרח אירופה

לימודי התואר השני בחוג להיסטוריה של עם ישראל מציעים מסלול התמחות בלימודי רוסיה ומזרח אירופה. ההתמחות בתוכנית מקנה היכרות מעמיקה עם היבטים חברתיים, פוליטיים ותרבותיים של המרחב הגיאוגרפי מרוסיה במזרח ועד גבול גרמניה במערב - היכרות שהיא משמעותית למבקשים ללמוד את הקהילות היהודיות באזור.

זהו מסלול בין-אוניברסיטאי ובין-תחומי על פי הדגם הקיים באוניברסיטאות מובילות בעולם והוא מתקיים בחסות הקרן למדעי הרוח ובתמיכת קרן "יד הנדיב".

שותפות לתוכנית ארבע אוניברסיטאות מחקר בארץ - אוניברסיטת תל אביב, אוניברסיטת בן גוריון, אוניברסיטת בר אילן ואוניברסיטת חיפה – המשתפות פעולה בהוראה, הנחיה והקצאת משאבים לטובת התוכנית.
למסיימים בהצלחה את ההתמחות יוענק "תואר שני בהיסטוריה של עם ישראל עם התמחות בלימודי רוסיה ומזרח אירופה בתוכנית בין-אוניברסיטאית ". 
תלמידים מצטיינים במסלול המחקרי יוכלו להנות ממלגות לפי שיקולי ועדת ההיגוי של התוכנית (פרטים נוספים תוכלו למצוא באתר התוכנית דוא"ל:  iuap@post.tau.ac.il טלפון:  03-6409608).

הקבלה למסלול זה היא בהתאם לתנאי הקבלה לתואר השני בחוג להיסטוריה של עם ישראל, תלמידים שהתואר הראשון שלהם איננו בהיסטוריה של עם ישראל יחוייבו בלימודי השלמה בהיקף של 16 ש"ס בממוצע מצטבר של 85 לפחות על פי החלטת היועץ האקדמי לתואר שני בחוג.

הלימודים בחוג לתואר שני מתקיימים בשני אופנים: מחקרי (עם עבודת גמר, 28 ש"ס) ועיוני (ללא עבודת גמר, 36 ש"ס). חובה על כל תלמידי המסלול בהתמחות זו ללמוד 8 ש"ס מחוץ לאוניברסיטת האם (אוניברסיטת תל-אביב

תלמידי התוכנית כפופים לכל תנאי לימודי התואר השני בחוג להיסטוריה של עם ישראל (ראו הנחיות כלליות בידיעון החוג, בלימודי התואר שני), אך מבנה הלימודים של המסלול כולל קטגוריות לימוד נפרדות, כדלקמן:

 

לימודי חובה

היקף שעות

סמינר – "מקצועו של ההיסטוריון"

4 ש"ס

סמינר – בתחום לימודי מזרח אירופה

4 ש"ס

סדנאות[1]

4 ש"ס

סה"כ לימודי חובה

12 ש"ס

חטיבת קורסי מאגר 

היקף שעות

קורסי המאגר של לימודי רוסיה ומזרח אירופה באוניברסיטאות השותפות[2]

8 ש"ס

לימודי בחירה[3]

היקף שעות

מסלול מחקרי[4]

8 ש"ס

מסלול עיוני[5]

16 ש"ס

 

 

[3] יש לבחור סמינרים מתוך רשימת הסמינרים לתואר שני בחוג להיסטוריה של עם ישראל באוניברסיטת תל-אביב.

[4] תלמידי המסלול המחקרי יידרשו להגיע לרמת פטור באחת מהשפות הזרות הבאות: רוסית, פולנית ויידיש, או בשפה מזרח אירופית אחרת, באישור יועצי החוג.

[5] במסלול העיוני, ניתן יהיה להכיר בקורסי השפה ברמת "מתקדמים" או "מזורז" בהיקף של 4 ש"ס.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>