אודות התוכנית

התוכנית ללימודי התואר השני בלימודי המזה"ת בן זמננו הינה מסגרת אקדמית ייחודית המבקשת להעניק לבעלי/ות תפקידים בכירים בשירות הציבורי ומחוצה לו, העוסקים/ות בתחומי המזרח התיכון בן זמננו, השלמת ידע בתולדות המזה"ת, כמו גם לגשר בין תיאוריה למעשה באמצעות הקניית ידע תיאורטי וכלי חשיבה וניתוח בתחומי עיסוקם/ן של התלמידים/ות.

התוכנית מקבילה בתכניה ובאופייה לתוכנית הלימודים לתואר השני (מסלול עיוני) בהיסטוריה של המזה"ת המתקיימת כיום במסגרת חוג להיסטוריה של המזה"ת ואפריקה. ייחודה של התוכנית הוא כפול: ראשית, היא מקבצת יחדיו תלמידים/ות עם מגוון התנסויות, על פי רוב מדובר בבעלי ניסיון מעשי והיכרות עם תחומי הלימוד מתוקף עיסוקם/ן בתחום. שנית, התוכנית מבוססת על ההנחה כי כל התלמידים/ות המשולבים/ות במסגרתה לומדים/ות תוך כדי המשך מילוי תפקידיהם/ן. בשל כך הלימודים מתקיימים בצורה מרוכזת בסוף שבוע העבודה (ימי חמישי ושישי) לאורך 12 חודשים שיחולקו לשלושה סמסטרים. לתלמידים/ות יוענקו, במידת האפשר, תנאי לימוד נוחים הכוללים ייעוץ אקדמי בכיר וזמין, ליווי מנהלי צמוד, וסיוע בהכנה מראש של תכני הלימודים וחומר הקריאה בכל קורס וקורס.


​מטרת התכנית

מטרת התכנית הינה להקנות לתלמידים/ות ידע בתולדות המזה"ת בן זמננו. במסגרת זו בוגרי/ות התכנית ירחיבו את ידיעותיהם/ן אודות מדינות האזור, יחסי ישראל עם מדינות האזור ובכלל זה תולדות הסכסוך,  ויעסקו בסוגיות כלל-אזוריות (תנועות רדיקליות, מערכים גאו-פוליטיים, מבנים שלטוניים וחברתיים, מתחים בין-דתיים, כלכלה פוליטית, מעורבות המעצמות ועוד).

 

קהל היעד

התכנית מיועדת לכל מי שמתעניין/ת בלימודי המזרח התיכון בן-זמננו והינו/ה בעל/ת תואר ראשון (ב.א.) ממוסד אקדמי מוכר, ומותאמת לבעלי/ות תפקידים בכירים בשירות הציבורי.

 

תואר שני (מ"א)

התכנית מקנה לבוגריה/בוגרותיה את התואר "מוסמך אוניברסיטה בהיסטוריה של המזרח התיכון ואפריקה"

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>