תכנית תלת שנתית - מסלול חד חוגי – ארכיאולוגיה של ארץ ישראל וסביבותיה ותרבויות המזרח הקדום
מסלול חד חוגי – ארכיאולוגיה של ארץ ישראל וסביבותיה ותרבויות המזרח הקדום
תוכנית הלימודים לסטודנטים שמתחילים ללמוד בשנת תש"ף (2019/20)
קורסי שנה א' |
ש"ס |
---|---|
מיומנויות יסוד – קריאה וכתיבה מדעית לתלמידי שנה א' |
2 |
מיומנויות יסוד - Advanced English Skills |
2 |
2 קורסי מגוון לבחירה מרשימת הקורסים המוצעים על ידי הפקולטה |
4 |
הארכיאולוגיה מהי? |
2 |
מבוא לפרהיסטוריה של א"י |
4 |
מבוא לארכיאולוגיה קלאסית ושל א"י בתקופות הקלאסיות |
4 |
טקסט ותמונה |
2 |
מבוא לארכיאולוגיה של א"י משחר ההיסטוריה ועד חורבן ירושלים |
4 |
מבוא לתולדות המזרח הקדום |
2 |
ממצא וטקסט מתקופת הברזל |
2 |
פרוסמינריון |
2 |
חפירה לימודית |
2 |
8 סיורים ארכיאולוגים |
ללא ש"ס |
סה"כ |
32 ש"ס |
קורסי שנים ב' ו-ג' |
ש"ס |
---|---|
טכנולוגיה וטיפולוגיה של כלי צור |
2 |
טיפולוגיה של כלי חרס א' |
2 |
טיפולוגיה של כלי חרס ב' |
2 |
טיפולוגיה של כלי חרס ג' |
2 |
מבוא לארכיאוזאולוגיה |
2 |
תולדות המחשבה הארכיאולוגית |
2 |
סקר ארכיאולוגי |
2 |
מבוא לתרבות מצרים העתיקה (ניתן לקחת בשנה א') |
2 |
מבוא לתרבויות מסופוטמיה (ניתן לקחת בשנה א') |
2 |
מבוא לתרבויות אנטוליה |
2 |
הארכיאולוגיה של קפריסין הקדם-קלאסית |
2 |
מבוא לארכיאולוגיה אגאית קדם-קלאסית: מינואים ומיקנים (לא יינתן בתש"ף) |
2 |
שפה עתיקה ברמת מתחילים (חיתית/ מצרית עתיקה/ אכדית (לא ינתן בתש"ף) |
8 |
שני סמינריונים |
16 |
שיעורי בחירה משתנים |
36 |
חיבור אישי – מסלול ארכיאולוג חופר |
ש"ס |
---|---|
הכשרת שדה מתקדמת |
2 |
סדנת ארכיאולוג חופר |
2 |
ארכיאוזאולוגיה [1] |
2 |
סדנת ארכאוזאולוגיה או עצמות בע"ח במחקר הארכיאולוגי |
2 |
תולדות המחשבה הארכיאולוגית [1] |
2 |
קורס טיפולוגיה (כלי צור/ טיפולוגיה א'/ טיפולוגיה ב'/ טיפולוגיה ג') [1] |
2 |
קורס שיטות מדעיות/ טכנולוגיות קדומות – משתנה כל שנה. מומלץ להתיעץ עם ראש החוג או מזכירת החוג |
2 |
סה"כ |
14 |
חיבור אישי – מסלול שפה מודרנית נוספת |
ש"ס |
---|---|
עד 4 ש"ס שפה זרה נוספת (קורס בן 8 ש"ס ייחשב כ-4 ש"ס במניין השעות לתואר). 4 ש"ס נוספים יקחו משיעורי הבחירה בחוג. |
4 |
סה"כ מכסת השעות לתואר חד חוגי ארכיאולוגיה של ארץ ישראל וסביבותיה ותרבויות המזרח הקדום | 124 ש"ס |
---|