חובות במהלך הלימודים

  1. מרבית שיעורי התואר השני יתקיימו במתכונת של סמינר. באחד מהם (במסלול המחקרי) או בשניים (במסלול העיוני) יגישו התלמידים עבודה סמינריונית. בשאר הסמינרים או השיעורים יגישו התלמידים עבודות רפראט או יעמדו בבחינה. התלמידים במסלול המחקרי רשאים ללמוד שיעורים בהיקף של 4 ש"ס מחוץ לחוג הקשורים בנושא התמחותם בכפוף לאישור ראש החוג או של יועץ מטעמו.
     
  2. שפות עתיקות
    תלמידים בתחום תרבויות המזרח הקדום, בתכנית המתמקדת בלשון, ספרות וכד', ילמדו שפה עתיקה ברמת מתקדמים ושפה עתיקה נוספת ברמת מתחילים.
    תלמידים בתחום הארכיאולוגיה הקלאסית ילמדו שפה קלאסית עתיקה (יוונית עתיקה או לטינית) ברמת מתחילים לפחות, ולא יוכלו להמשיך ללימודי תואר שלישי בארכיאולוגיה בביה"ס למדעי היהדות ולארכיאולוגיה, ללא השלמת לימודי השפה הקלאסית העתיקה בהצלחה באוניברסיטת תל-אביב.
    ככלל, לימודי שפה עתיקה אינם נכללים במנין השעות לתואר אלא בכפוף לאישור מנחה עבודת הגמר או יועץ התואר השני, ובהיקף שלא יעלה על 4 ש"ס. 
     
  3. שפה מודרנית שנייה
    על התלמידים במסלול המחקרי להשיג ציון "פטור" ברמת מתקדמים בגרמנית או צרפתית (שפות אחרות יאושרו באישור ראש החוג).
    לימודי שפה מודרנית אינם נכללים במנין השעות לתואר.
     
  4. סמינר מחלקתי
    הסמינר המחלקתי נערך אחת לשבועיים ביום ד' בשעה 14:15. ההשתתפות בו חובה לתלמידי התואר השני בשתי שנות לימודיהם. בסמינר זה יישמעו הרצאות של סגל החוג ושל מרצים אורחים בנושאי מחקר אקטואליים ויוצגו תוצאותיהן של עבודות מחקר של תלמידי החוג לתארים מתקדמים. הסמינר המחלקתי יכלול קריאת חומר מקדים להרצאות והגשת עבודה. הסמינר המחלקתי מתקיים בכל שנה בהיקף של 2 ש"ס. סה"כ 4 ש"ס במנין השעות לתואר בשני מסלולי הלימוד.
    הציון הסופי בסמינר המחלקתי יינתן בהתחשב בהשתתפותו הפעילה של התלמיד.
     
  5. סדנה לתלמידי מחקר
    ​הסדנה היא חובה לסטודנטים במסלול המחקרי אשר כותבים תזה. הסדנה בהיקף של 2 ש"ס.
  6. סמינר בית ספרי - בהיקף של 2 ש"ס. 

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>