מסלולי הלימוד

מסלולי הלימוד לתואר משקפים את התפישה הבסיסית של מכון כהן כמרכז תוסס של פעילות אינטלקטואלית מגוונת. המכון רואה את תלמידיו כחלק אורגני מקהילה רחבה, ומזמין אותם ליטול חלק אקטיבי בכל פעילויותיו, לרבות חובת נוכחות בסמינר המחקר השבועי של המכון.
מכון כהן מציע תוכנית לימודים לקראת תואר שני בהיסטוריה ופילוסופיה של המדעים והרעיונות בשני מסלולים:
מסלול עיוני (ללא עבודת גמר) בהיקף של 36 ש"ס. 
מסלול מחקרי (הכולל עבודת גמר) בהיקף של 28 ש"ס.

כמו כן מציע המכון מסלול לימודים לקראת תואר דוקטור בפילוסופיה (PhD). הרישום למסלול זה מתבצע דרך בית הספר לפילוסופיה, בלשנות ולימודי מדע, אליו שייך המכון.

סטודנטים המעוניינים להצטרף למסלולי הלימוד השונים במכון נדרשים לעמוד בחובות השלמה אשר נקבעות לכל תלמיד/ה בנפרד, בהתאם לרקע האקדמי שלו/ה. נוסף על הקורסים שמלמדים מרצים מסגל המכון הקבוע, מזמין מכון כהן מדי שנה בשנה, מספר מורים אורחים מחו"ל, ובהם חוקרים בולטים מתחומי ההיסטוריה, הפילוסופיה והסוציולוגיה של המדעים והרעיונות, שמעבירים קורסים מרוכזים באנגלית.

יועצי המכון מסייעים לכל המועמדים בבואם לבחור את מסלול הלימודים המתאים להם ביותר.


מסלול צבירה

​מטרתו של מסלול זה לאפשר לתלמידים החפצים בכך ללמוד בקצב אטי יותר. התלמידים במסלול זה יוכלו לפרוס את הלימודים על פני 4 שנים. תלמידים יוכלו להירשם למסלול הצבירה למשך שנתיים בלבד (במעמד מיוחד וסימול רישום 7). במהלך שנתיים אלה ישלימו התלמידים 50% לפחות ממכסת השעות לתואר המוגדרת למסלול העיוני (18 ש"ס) ויגישו עבודה סמינריונית אחת לפחות. לאחר שנתיים במעמד המיוחד יעברו התלמידים למעמד של תלמיד מן המניין ויידרשו להשלים את לימודיהם לתואר בתוך שנתיים נוספות לכל היותר. בנקודת הקבלה למעמד הרגיל, ועל סמך הישגיהם, קצב התקדמותם והערכת מורי החוג, יוחלט לאיזה מסלול ישויכו - מסלול הכולל עבודת גמר או מסלול ללא עבודת גמר.


השלמת תזה

תלמידים שסיימו תואר שני במסלול העיוני ומבקשים לכתוב עבודה שקילה לעבודת גמר לתואר שני, אך אינם מעוניינים להמשיך לתואר שלישי, מוצעת להם האפשרות להירשם למעמד השלמת תזה (תואר 75).
הרישום מותנה במציאת וקבלת אישור ממנחה לכתיבת העבודה ורישום לקורסים הנדרשים עפ"י הנחיית המנחה והחוג, כמו גם השלמת שפה זרה שניה.|
הרישום אפשרי בדיסציפלינה בה סיימו תואר שני עיוני בלבד, בציון 85 ומעלה.
​משך הזמן במסלול זה הינו עד שנתיים.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>