מסלולי הלימוד

מסלול עיוני, ללא עבודת גמר, כל הסטודנטים\יות לתואר השני יתקבלו למסלול העיוני. המסלול מתמקד בהקניית השכלה רחבה ומיומנויות מקצועיות מגוונות. בתום השנה הראשונה ללימודיהם יערכו יועצי\ות המגמות שיחות אישיות עם כל תלמיד כדי להחליט בדבר מסלול הלימוד.


​מסלול מחקרי, הכולל עבודת גמר, ובו יש לכתוב חיבור מקצועי, המבוסס על מחקר היסטורי עצמאי, בהנחיית איש\אשת סגל,  המבוסס על מקורות ראשוניים.

במסלול המחקרי (מסלול עם תזה) מספר השעות לתואר נמוך ממספר השעות במסלול העיוני. 
על מנת שמספר השעות יהיה זהה בשני המסלולים ויעמוד על 36 ש"ס (לצורך תחשיבי שכר לימוד), מוזן קורס הנחיית תזה בהיקף של 8 ש"ס (בנוסף למכסת השעות במסלול המחקרי של 28 ש"ס).
​להלן קישור לעיקרי תקנות שכר לימוד לתואר שני  https://www.tau.ac.il/tuition-booklet-7
 

מעבר למסלול המחקרי
בתום שנת הלימודים הראשונה ניתן לעבור למסלול המחקרי בתנאי של ממוצע של 90 ומעלה, לפחות בשלושה קורסים,  ורמת "פטור" בשפה הזרה הדרושה לתחום ההתמחות.. ההחלטה על קבלה למסלול המחקרי תתקבל בוועדה לתואר שני ובהתייעצות עם יועצ\ת המגמה.
שימו לב: כל מגמת לימוד רשאית להוסיף דרישות מיוחדות בהחלטה לגבי מסלול הלימודים (המחקרי או העיוני).

 

מסלול לימודי צבירה לתואר שני
מטרתו לאפשר לימודים בקצב איטי יותר. במסלול זה ניתן לפרוש את הלימודים על פני 4 שנים (ולשלם 50% משכר הלימוד בכל שנה).
במהלך השנתיים הראשונות ללימודי צבירה לא ניתן לקבל מלגות מסוימות. ל"לימודי צבירה" יש להירשם מראש, ותלמיד מן המניין אינו רשאי לעבור למסלול "לימודי צבירה".


השלמת תזה

תלמידים שסיימו תואר שני במסלול העיוני ומבקשים לכתוב עבודה שקילה לעבודת גמר לתואר שני, אך אינם מעוניינים להמשיך לתואר שלישי, מוצעת להם האפשרות להירשם למעמד השלמת תזה (תואר 75).
הרישום מותנה במציאת וקבלת אישור ממנחה לכתיבת העבודה ורישום לקורסים הנדרשים עפ"י הנחיית המנחה והחוג, כמו גם השלמת שפה זרה שניה.
הרישום אפשרי בדיסציפלינה בה סיימו תואר שני עיוני בלבד, בציון 85 ומעלה.
משך הזמן במסלול זה הינו עד שנתיים.

 

מסלול ישיר לדוקטורט המיועד לתלמידים או תלמידות מצטיינים. פרטים במזכירות בית-הספר להיסטוריה שבאחריותו האקדמית מתנהלים לימודי התואר השלישי.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>