אודות החוג

החוג להיסטוריה של עם ישראל מציע מפגש מרתק ומעשיר עם רבדים שונים של התפתחות התרבות האנושית, כפי שהיא משתקפת בתולדותיהם של עם ישראל בארצו ובפזורות היהודים בגולה, ומערכות היחסים המורכבות עם עמים אחרים ועם הנצרות והאיסלם. זהו סיפור של אכזבות וכישלונות, של תקוות עזות ושל הישגים מופלאים - הסיפור של ישראל: עם, ארץ, מדינה.

 

בחוג קיימות שתי תוכניות דו-חוגיות ותוכנית חד-חוגית (החל משנה ב'):

  1. היסטוריה של עם-ישראל - תוכנית דו-חוגית
  2. מסלול לימודי ישראל - תוכנית דו-חוגית

שתי התוכניות מתכתבות ורלוונטיות למציאות שאנחנו חיים בה מדי-יום, כאן בישראל: יחסים בין יהודים  לבני עמים ודתות אחרות החיים בארץ, הקירבה והמתח שבין ישראל לתפוצות, תרבות המחלוקת, יחסי דת ומדינה, מהי ריבונות ומהי אחריות ריבונית, מגמות של פתיחות מול סגירות במגע עם תרבויות ודתות אחרות, אנטישמיות- מקורותיה וסכנותיה, משיחיות- השגב והסכנות, וסוגיות רבות נוספות.  

  1. תכנית חד–חוגית בהיסטוריה של עם ישראל – החל משנה ב' בלבד.

לתכנית החד-חוגית יוכלו להתקבל תלמידים, החל מהשנה השנייה ללימודים, לאחר שסיימו את חובות לימודי שנה א' בחוג בציון ממוצע של 85 ומעלה וציון ממוצע של 80 ומעלה בחוג השני (בתכנית לימודים מלאה, כ-20 ש"ס בכל חוג).


תעודת הוראה בהיסטוריה

לתלמידי החוגים היסטוריה כללית, היסטוריה של המזרח התיכון והיסטוריה של עם ישראל,  קיימת האפשרות לבנות את תכנית הלימודים כך שתתאים ללימודי תעודת ההוראה בהיסטוריה ותאפשר לסיים עם תואר ב.א. ותעודת הוראה תוך ארבע שנים.

לשם כך רצוי ללמוד במסלול הדו-חוגי של היסטוריה של עם ישראל והחוג להיסטוריה כללית או היסטוריה של המזרח התיכון ואפריקה.

על התלמיד יהיה להירשם למספר קורסים מהחוג השלישי. יש להתייעץ על כך עם היועץ האקדמי של החוג.

 

הדגש לימודי דתות אברהם: יהדות, נצרות ואסלאם – יצירתו של העולם המונותיאיסטי

יוזמה חדשה של החוג להיסטוריה של עם ישראל, המאפשרת לתלמידות ולתלמידי התואר הראשון ללמוד את התפתחותן המשולבת של הדתות המונותיאיסטיות באמצעותם של קורסים חוצי-חוגים, העוסקים בהתהוותן והתפתחותן של שלוש הדתות המונותאיסטיות באלף הראשון, הדינמיקות שביניהן, שותפויות, עימותים והשפעות הדדיות בין האמונות באל אחד.

מלבד הקורסים הרלוונטיים במסגרת החוג להיסטוריה של עם ישראל יוכל התלמיד ללמוד קורסים מן החוגים הבאים: היסטוריה כללית, היסטוריה של המזרח התיכון ואפריקה, לימודי הערבית והאסלאם, פילוסופיה יהודית ותלמוד, ומקרא.

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>