חובות במהלך הלימודים

  1. קורסים:

היקף הלימודים במסלול העיוני הוא 36 ש"ס, מתוכם יש להגיש שתי עבודות סמינריוניות ובשאר הקורסים עבודות רפראט או מטלה אחרת כפי שייקבע בכל קורס. במסלול המחקרי היקף הלימודים הוא של 28 ש"ס, מתוכם יש להגיש עבודה סמינריונית אחת ובשאר הקורסים עבודות רפראט או מטלה אחרת כפי שייקבע בכל קורס.
כיוון שבמסלול המחקרי מספר השעות לתואר נמוך מזה שבמסלול העיוני, יוזנו 8 ש"ס בגין הנחית תזה, כך שבסך הכל מספר השעות יהיה זהה בשני המסלולים (36 ש"ס).

  1. עבודות:

בסיומו של סמינר התלמיד יבחר אם להגיש עבודה בהיקף מצומצם (רפראט) או רחב (עבודה סמינריונית).

התלמידים יגישו את העבודות למזכירות החוג (ולא ישירות לידי המורה). על התלמידים להשאיר בידיהם עותק של העבודה שהגישו.

העבודות תוחזרנה לתלמידים לאחר בדיקה והערכה, עד שלושה חודשים מיום הגשתן במזכירות.

תלמידים שלא יגישו את העבודות במועד יתבקשו להירשם לסמינר אחר בסמסטר הבא.

לא ניתן לשפר ציון בעבודה סמינריונית או ברפראט באמצעות תיקון העבודה או כתיבת עבודה אחרת באותו קורס. תלמידים שציונם בקורס אינו משביע את רצונם יוכלו להירשם לקורס אחר במקומו.

  1. שפה זרה שנייה:

תלמידי המסלול המחקרי נדרשים לסיים קורס בפרסית או בתורכית ברמת פטור (רמת מתקדמים), או לחילופין ללמוד שני קורסים (8 ש"ס) בקריאת מקורות ערביים, המיועדים לתואר השני (לימודי השפה אינם נכללים במניין השעות לתואר).

  1. עבודה ובחינת גמר לתלמידי המסלול העיוני:

לאחר השלמת החובות בקורסים נדרשים תלמידי המסלול העיוני להגיש פרוייקט גמר ולהיבחן בבחינת גמר (ראו פרוט בפרק המסלול העיוני).

  1. עבודת גמר לתלמידי המסלול המחקרי:

בנוסף לקורסים בהיקף של 28 ש"ס וקורסי השפה שהם חייבים בהם, סטודנטים במסלול המחקרי נדרשים להגיש עבודת גמר (ראו פרוט בפרק המסלול המחקרי).

  1. בית הספר להיסטוריה:

בשנת הלימודים תשפ"א יקיים בית הספר להיסטוריה שלוש מעבדות מחקר, שלכל אחת אופי משלה. תלמידי התואר השני מוזמנים לקחת בהן חלק (באישור מנהל/ת המעבדה). המעבדה תתנהל כסמינר בהיקף של 4 ש"ס שייחשב כסמינר או כרפראט, לפי מטלת הסיום שאותה יבחר כל תלמיד, בתאום עם מנחה המעבדה. פרוט המעבדות המוצעות מופיע בסילבוסים שבידיעון.

החוג מעודד את תלמידי התואר השני ללמוד בסמינרים מחוגי בית הספר שרלבנטיים מתודולוגית ותימטית, בהיקף של עד 4 ש"ס ובאישור היועץ לתואר שני.

תלמידי התואר השני שהתחילו את לימודיהם לפני שנת תשפ"א ומחויבים בסמינר תואר שני משותף של בית הספר להיסטוריה, ילמדו במקומו סמינר חלופי באחד מחוגי בית הספר, בהכוונת יועץ התואר השני.

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>