מסלולי הלימוד

מסלול עיוני

מסלול זה מתמקד בהקניית השכלה רחבה ומיומנויות מקצועיות מגוונות בתחום לימודי המזרח התיכון ואפריקה. הוא מיועד לתלמידים שאינם מתכוונים להמשיך במחקר בתחום זה. התלמידים במסלול זה אינם נדרשים לכתוב עבודת גמר.

הלימודים הם בהיקף של 36 ש"ס, ויש לסיימם תוך שנתיים.

 


​מסלול מחקרי

בנוסף לידע ולכישורים המוקנים במסלול העיוני, מסלול זה כולל כתיבת עבודת גמר, שהיא חיבור מקצועי המבוסס על מקורות ראשוניים ועל מחקר היסטורי עצמאי בהנחיית איש סגל. מסלול זה מיועד לתלמידים המעוניינים להתקדם בתחום המחקר של ההיסטוריה של המזרח התיכון ואפריקה.

הלימודים הם בהיקף של 28 ש"ס לפחות, ויש לסיימם תוך שנתיים.


מעבר למסלול המחקרי

כל הסטודנטים לתואר השני יתקבלו למסלול העיוני. בתום השנה הראשונה ללימודים יוכל התלמיד להגיש בקשה ליועץ התואר השני לעבור למסלול המחקרי בתנאי שצבר קורסים בהיקף של 12 ש"ס  לפחות בציון ממוצע של 85 ומעלה, ובתנאי שגיבש נושא לתיזה ויש מנחה המוכן להנחותו בנושא זה. ההחלטה תתקבל בהתייעצות עם יועץ התואר השני.

 

 

מסלול לימודי צבירה

מסלול לימודים זה מיועד לתלמידים לתואר השני אשר אינם יכולים לעמוד במסגרת זמן התקן של שנתיים לסיום התואר והוא מאפשר לפרוס את הלימודים על פני עד ארבע שנים. במסלול זה ניתן ללמוד עד שנתיים שבמהלכן ניתן ללמוד לכל היותר מחצית השעות לתואר.

בתום שנתיים או עם השלמת מכסת מחצית השעות לפני תום השנתיים, יעברו התלמידים למעמד "מן המניין" ויעמדו לרשותם שנתיים נוספות להשלמת החובות לתואר. עם המעבר ללימודים במעמד של "מן המניין" יוכרו לתלמידים הקורסים שלמדו בלימודי הצבירה וכן ייזקף לזכותם תשלום שכר הלימוד ששילמו בגינם.

לאחר ההרשמה למסלול "מן המניין" לא ניתן לעבור למסלול צבירה.

 


מסלול השלמת תזה

לתלמידים שסיימו תואר שני במסלול העיוני בלימודי המזרח התיכון ואפריקה בממוצע של 85 ומעלה ומבקשים לכתוב עבודה שוות ערך לעבודת גמר לתואר שני, אך אינם מעוניינים להמשיך לתואר שלישי, מוצעת האפשרות להירשם למסלול השלמת תזה.


הרישום למסלול זה מותנה במציאת מנחה וקבלת אישורו לכתיבת העבודה, והשלמת קורסים הנדרשים עפ"י הנחיית המנחה והחוג, כמו גם השלמת שפה זרה שנייה.

משך הזמן במסלול זה הוא עד שנתיים.

 

מסלול ישיר לדוקטורט

מיועד לתלמידים מצטיינים. פרטים במזכירות בית הספר להיסטוריה, שבאחריותו האקדמית מתנהלים לימודי התואר השלישי.

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>