מבנה תכנית הלימודים

מבנה תכנית הלימודים לשנה א' במסלול הדו-חוגי המובנה "פסיכובלשנות" מפורט להלן. סך הכל 62 ש"ס בבלשנות ו-58 ש"ס בפסיכולוגיה. 

שנה א' שנה ב' שנה ג'
מבוא לבלשנות: מבט פנורמי (2+2) תחביר מתחילים (4+2) סמינר בפסיכובלשנות/ בנוירובלשנות* (4)
פונטיקה (4) שיטות מחקר בפסיכובלשנות ועיבוד משפטים (2+2)  
מבוא לבלשנות: בונים תיאוריה (2+2) רכישת שפה: גישות פסיכובלשניות (4)  
פונולוגיה מתחילים (4+2) קוראים בלשנות (2)  
סמנטיקה מתחילים (4+2) מבוא לנוירובלשנות (4)  
  מבוא לתיאוריות של עיבוד משפטים (2)  
     
24 ש"ס 22 ש"ס 4 ש"ס

*השם המדויק יתעדכן מדי שנה. מידע בנושא יועבר ע"י היועץ/ת.

**יש להשלים ל-62 ש"ס, מתוכם יש לקחת סמינר נוסף כעבודה. בנוסף, יש לקחת פרויקט מחקר (4 ש"ס) - אפשר גם כחלק משעות הפסיכולוגיה.

 

להלן מערכת שעות מומלצת:

 שנה א' סמסטר א'

  יום א' יום ב' יום ג' יום ד' יום ה'
08:00      סטטיסטיקה א' (ש') פיזיולוגית א' (ש') מבוא לפסיכולוגיה (ש')
09:00
10:00       מבוא לבלשנות:
מבט פנורמי (ת')*
מבוא לבלשנות:
מבט פנורמי (ת')*
11:00
12:00   פונטיקה (ש')   פונטיקה (ש')  
13:00
14:00   מבוא לבלשנות:
מבט פנורמי (ש')
  מבוא לבלשנות:
מבט פנורמי (ת')*
 
15:00
16:00       מבוא לבלשנות:
מבט פנורמי (ת')*
  
17:00
18:00          

*ניתן לקחת את התרגיל ב"מבוא לבלשנות: מבט פנורמי" בארבעה מועדים: ד' 10-12, ד' 14-16, ד' 16-18 או ה' 10-12.

 שנה א' סמסטר ב'

  יום א' יום ב' יום ג' יום ד' יום ה'
08:00

מבוא לתורת האישיות (ש')

 

פסיכולוגיה התפתחותית (ש')    
09:00
10:00 פיזיולוגית ב' (ש') סמנטיקה מתחילים (ת')**  

מבוא לבלשנות: בונים תיאוריה (ש')

סמנטיקה מתחילים (ש')
11:00
12:00 מבוא לבלשנות: בונים תיאוריה (ת')* סמנטיקה מתחילים (ת') סמנטיקה מתחילים (ש') פונולוגיה מתחילים (ת')  
13:00
14:00 פונולוגיה מתחילים (ש')   פונולוגיה מתחילים (ש') פונולוגיה מתחילים (ת') סמנטיקה מתחילים (ת')
15:00
16:00   מבוא לבלשנות: בונים תיאוריה (ת') פונולוגיה מתחילים (ת')***    
17:00
18:00 סטטיסטיקה ב'        

*ניתן לקחת את התרגיל ב"מבוא לבלשנות: בונים תיאוריה" בשני מועדים: א' 12-14 או ב' 16-18.

**ניתן לקחת את התרגיל ב"מבוא לסמנטיקה" בשלושה מועדים: ב' 10-12, או 12-14 או ה' 14-16.

***ניתן לקחת את התרגיל ב"פונולוגיה מתחילים" בשלושה מועדים: ג' 16-18, ד' 12-14 או 14-16

 שנה ב' סמסטר א'

  יום א' יום ב' יום ג' יום ד' יום ה'
08:00 שיטות מחקר בפסיכובלשנות (ש')   פסיכולוגיה חברתית א' (ש')    
09:00
10:00   תחביר מתחילים (ת')* /
ניתוח שונות ויישומי מחשב (ש')
  שיטות מחקר בפסיכולוגיה (ש')  
11:00
12:00 תחביר מתחילים (ת')*   תחביר מתחילים (ש') מבוא לפסיכולוגיה קוגניטיבית (ש')*** רכישת שפה: גישות פסיכובלשניות (ש') תחביר מתחילים (ש')
13:00
14:00 רכישת שפה: גישות פסיכובלשניות (ש') שיטות מחקר בפסיכובלשנות (ש') Readings in Linguistics (ש')**    
15:00
16:00   ניתוח שונות ויישומי מחשב (ש')       
17:00
18:00          

*ניתן לקחת את התרגיל ב"תחביר מתחילים" בשני מועדים: א' 12-14, או ב' 10-12 

**ניתן לקחת את הקורס Readings in Linguistics בסמסטר א' או ב'.

***ניתן לקחת את הקורס פסיכולוגיה קוגניטיבית בשנה ג'

 שנה ב' סמסטר ב'

  יום א' יום ב' יום ג' יום ד' יום ה'
08:00 פסיכובלשנות מבוא לתיאוריות של עיבוד משפטים (ש')          
09:00
10:00     תפיסה ופסיכופיזיקה (ש')    
11:00
12:00   מבוא לנוירובלשנות**   מבוא לנוירובלשנות**  
13:00
14:00      Readings in Linguistics (ש')*    
15:00
16:00           
17:00
18:00          

*ניתן לקחת את הקורס Readings in Linguistics בסמסטר א' או ב'.

** הקורס מבוא לנוירובלשנות יינתן בתשפ"ד בהיקף של 2 ש"ס. הקורס יתקיים בימי שני בשעה 12-14 בלבד. 

 שנה ג', סמסטר א'

  יום א' יום ב' יום ג' יום ד' יום ה'
08:00     מבוא לפסיכופתולוגיה (ש')      
09:00
10:00 למידה - התניה קלאסית ואופרנטית: תופעות בסיסיות וניתוח תאורטי (ש')        
11:00
12:00 סמינר אלקטרופיזיולוגיה        
13:00
14:00          
15:00
16:00       סמינר סוגיות נבחרות בפסיכובלשנות ובנוירובלשנות (ש')*   
17:00
18:00          

*לא יינתן בתשפ"ד

 שנה ג', סמסטר ב'

  יום א' יום ב' יום ג' יום ד' יום ה'
08:00           
09:00
10:00   מקורות היסטוריים ופילוסופיים של מדעי הפסיכולוגיה       
11:00
12:00          
13:00
14:00          
15:00
16:00       פסיכולוגיה חברתית: מהבינאישי לקבוצתי (ש')   
17:00
18:00  
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>