לימודי התואר השני

למודי תואר שני בתוכנית לתרבות צרפת מהווים מסגרת אקדמאית להעמקה בחקר התרבות הצרפתית על כל גווניה המרתקים. תוכנית הלימודים מורכבת מסמינרים בנושאים רבים ומגוונים המשלבים בין ספרות, היסטוריה וחברה בפריסה כרונולוגית רחבה : מימי הביניים, דרך הרנסנס והמאה ה-17, תקופת הנאורות והמהפכה, המאה ה-19 והמודרניזציה של צרפת ועד למאה ה-20 והתקופה העכשווית.

שתי מלחמות העולם של המאה ה-20 הולידו בצרפת תמורות ותנועות רעיוניות שעיצבו את עולם החשיבה המערבי בכלל: מהדדאיזם, הסוראליזם, האקזיסטנציאליזם וקבוצה של תאורטיקנים של הספרות ושל הפילוסופיה כגון מוריס בלנשו, ג'ורג' בטאיי, רולן בארט, מישל פוקו, עמנואל לוינס, ז'אק דרידה ועוד. הסמינרים יעניקו לסטודנטים\ות כלים חשיבתיים ותאורטיים וגם שיטות ניתוח על מנת ליישמם בעבודה מחקרית אישית (ראו הנחיות לתזת מאסטר). על הסטודנט\ית לבחור במנחה ולגבש עמו או עמה נושא לעבודה ורשימה ביבליוגרפית, כך יעשה גם סטונט\ית למסלול העיוני כדי להתכונן למבחן הגמר במקום תזה.

לקראת כל פתיחת שנת לימודים, הסטודנטים יפגשו עם יועץ התואר השני כדי להרכיב מערכת לימודים אישית ומותאמת לתחומי העניין שלהם במטרה לאפשר הכשרה תאורטית מיטבית.

במסגרת לימודי התואר השני מתקיימים שני פורומים:

  • פורום לתרבות צרפת, בימי ג' כל שבועיים בין 16:00 ל-18:00 בחדר 103 ווב, בהובלת מרצי החוג. הפורום מהווה זירה להעשרה אינטלקטואלית נוספת בה מציגים מרצים אורחים, מרצי התוכנית ותלמידים את פרי מחקרם המזמינים דיון פתוח ודינמי. הנוכחות בפורום חובה לפחות בשנה הראשונה לתואר.   
  • פורום אדר, בניהולה של פרופ' רות עמוסי העוסק בניתוח השיח מתקיים בימי ג' מ18:00 עד 20:00 בחדר ווב 103.

תוכנית ההרצאות של שני הפורום ושל כנסי התוכנית מתפרסמת באתר שלנו ובפייסבוק של התוכנית.      

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>