נהלים ודרישות במהלך הלימודים

  1. מסגרות הלימודים

    בחוג יש מסגרות לימודים מסוגים שונים:

    סדנה – מסגרת לימוד של 4 ש"ס בכיתה קטנה שמיועדת לשנה א' ובה מקבלים כלים ויסודות חיוניים ללימודים אקדמיים בתחומי מדעי הרוח וההיסטוריה בפרט. הסדנה כרוכה בהגשת מספר מטלות כתובות במהלך הסמסטר, ללא בחינה בסיום.

    שו"ת – שיעור ותרגיל - מסגרת לימוד של 4 ש"ס המבוססת על כיתה יחסית קטנה שבה מתקיים דיון בחומר הנלמד תוך קריאה ועבודת הכנה מפגישה לפגישה, הגשת מטלות במהלך הסמסטר ובחינה בסיומו.

    שיעור – מסגרת לימוד של 2 ש"ס שמבוססת על הרצאה פרונטלית.

    סמינריון – מסגרת לימוד של 4 ש"ס בכיתה קטנה המיועדת להעמקה בנושא ובסוגיה היסטורית. הסמינריון כרוך בהשתתפות פעילה במהלך הסמסטר ובהגשת עבודה מסיימת. תלמיד במסלול הדו-חוגי נדרש ל-3 קורסי סמינר. בקורס אחד תוגש עבודה סמינריונית ובשני הקורסים הנותרים תוגש עבודת רפרט. לפחות קורס סמינר אחד חייב להיות בתקופה הטרום-מודרנית ולפחות אחד בתקופה המודרנית.
    בכל הסמינריונים יש למלא חובות ברמה הבסיסית (הגשת עבודת רפרט ו|או הצגתה בכיתה), ובאחד מהם – ברמה מתקדמת, ובו תכתב עבודה סמינריונית. מומלץ לכתוב את העבודה הסמינריונית בשלבי הסיום של לימודי התואר הראשון. 

תאריכי הגשת עבודות רפרט ועבודות סמינריוניות:

סמינרים של סמסטר א':

הגשת עבודות רפרט עד 27.3.2022

הגשת עבודות סמינריוניות עד 1.5.2022

סמינרים של סמסטר ב':

הגשת עבודות רפרט עד 28.8.2022

הגשת עבודות סמינריוניות עד 18.9.2022

 

  1.  במסלול הדו-חוגי מומלץ ללמוד 8–12 ש"ס מחובות החוג בכל סמסטר.

     במסלול החד-חוגי מומלץ ללמוד החל משנה ב' 20 ש"ס בכל סמסטר.
  2.  קורסים בשפה האנגלית-
    תלמידי התואר הראשון בכל חוגי הלימוד באוניברסיטה נדרשים ללמוד 2 קורסים בשפה האנגלית. תלמידים במסלול דו-חוגי יוכלו לבחור באיזו תוכנית לימודים ללמוד את הקורס. כל המטלות בקורס הינן בשפה האנגלית. היקף כל אחד מהקורסים 2 ש"ס לפחות. תלמידים לא יוכלו לסיים את לימודיהם ללא סיום מטלה זו בהצלחה.
     
  3.  מעבר משנה לשנה - 
    ממוצע ציונים שנתי של 70 הוא תנאי להמשך לימודים בחוג. לאחר בירור עם יועץ\ת החוג, ועדת ההוראה של החוג רשאית להפסיק את לימודיו של מי שלא עמד בממוצע הדרוש.

היעדרויות בלתי מוצדקות מקורס עלולות להוביל לקבלת ציון נכשל בקורס.
 

  1. לימודי שפה זרה שנייה -
    רצוי להתחיל בלימודי שפה נוספת בתחילת השנה השנייה כדי שתהיה אפשרות להמשיך וללמוד את השפה ברמת "מתקדמים" בשנה השלישית. הקורסים ביוונית קלאסית וברומית ניתנים בחוג ללימודים קלאסיים. לימודי השפות האחרות מתקיימים ביחידה ללימודי שפות זרות באוניברסיטה. 

    יוכרו כשווי ערך ללימודי שפה זרה שנייה:
    • לימודי השפות הערבית, התורכית או הפרסית במסגרת החוג למזרח התיכון ואפריקה או בחוג לשפה וספרות ערבית.
    • לימודי השפות בחוג למזרח אסיה.
    • לימודי היוונית והרומית בחוג ללימודים קלאסיים.
    • לימודי צרפתית בתכנית ללימודי תרבות צרפת.

ניתן לקבל פטור מלימודי שפה זרה שנייה ברמת מתחילים על בסיס ידע מוקדם של השפה. נדרשת בחינת פטור. פטור זה ידרוש מהסטודנט ללמוד שיעורי בחירה בסך 4 ש"ס במקום השעות המיועדות לשפה הנוספת.
 

  1. מועדי בחינות - 
    מומלץ להיבחן במועדי א'. ועדת ההוראה של החוג לא תאשר מועדי ג' למעט במקרים חריגים כמפורט בהוראות האוניברסיטה. נא לבדוק את לוח הבחינות שבידיעון ולהימנע מרישום לקורסים שהבחינות בהם נערכות באותו מועד. אישורי מחלה, בחינות במועדים חופפים, קורס אחרון לתואר וסיבות אחרות אינן מקנות זכות למועד ג' ומי שיכשלו או לא יגשו למועד א' או ב' יידרשו ללמוד את הקורס פעם נוספת כדי להשלים את השעות החסרות לתואר.

     
  2. ערעורים - 
    ​ניתן להגיש ערעור על ציון במערכת מידע אישי לתלמיד עד חמישה ימים ממועד פרסום הציונים. הציון שיתקבל לאחר הערעור הוא הציון הקובע.

 

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>