מסלולי הלימוד

לימודי התואר השני בחוג להיסטוריה של עם ישראל מוצעים בשני מסלולים:

מסלול הכולל עבודת גמר (מסלול מחקרי) -בהיקף 28 ש"ס.

מסלול ללא עבודת גמר (מסלול עיוני) - בהיקף 36 ש"ס.

 

במסלול המחקרי (מסלול עם תזה) מספר השעות לתואר נמוך ממספר השעות במסלול העיוני.

על מנת שמספר השעות יהיה זהה בשני המסלולים ויעמוד על 36 ש"ס (לצורך תחשיבי שכר לימוד), מוזן קורס הנחיית תזה בהיקף של 8 ש"ס (בנוסף למכסת השעות במסלול המחקרי של 28 ש"ס). עיקרי תקנות שכר לימוד לתואר שני 

מסלול עיוני

המסלול העיוני מתמקד בהקניית השכלה רחבה ומיומנויות מקצועיות מגוונות בתחום לימודי ההיסטוריה של עם ישראל. הוא מיועד לתלמידים שאינם מתכוונים להמשיך במחקר בתחום זה. התלמידים במסלול זה אינם נדרשים לכתוב עבודת גמר. הלימודים הם בהיקף של 36 ש"ס, ויש לסיימם תוך שנתיים. במהלכם נדרש הסטודנט ללמוד 36 ש"ס (בד"כ 9 סמינרים בני 4 ש"ס כל אחד). במסגרת 2 סמינרים יכתוב הסטודנט עבודות סמינריוניות, ובשאר הסמינרים עבודות רפראט. בסוף התואר מתקיימת בחינת גמר (ראו פירוט).

מסלול מחקרי

בנוסף לידע ולכישורים המוקנים במסלול העיוני, מסלול זה כולל כתיבת עבודת גמר, שהוא חיבור מחקרי המבוסס על מקורות ראשוניים ועל מחקר היסטורי עצמאי בהנחיית איש סגל. מסלול זה מיועד לתלמידים המעוניינים להתקדם בתחום המחקר של ההיסטוריה של עם ישראל.

כל הסטודנטים לתואר השני יתקבלו למסלול העיוני. בתום השנה הראשונה ללימודים יוכל התלמיד להגיש בקשה ליועץ התואר השני לעבור למסלול המחקרי, בתנאי שצבר קורסים בהיקף של 12 ש"ס  לפחות בציון ממוצע של 85 ומעלה, ובתנאי שגיבש נושא לתיזה ויש מנחה המוכן להנחותו בנושא זה. ההחלטה תתקבל בהתייעצות עם יועץ התואר השני.

במסגרת התואר המחקרי נדרש הסטודנט ללימודים בהיקף של 28 ש"ס לפחות (בד"כ 7 סמינרים בני 4 ש"ס כל אחד). במסגרת סמינר אחד יכתוב הסטודנט עבודה סמינריונית, ובשאר הסמינרים עבודות רפראט. כמו כן ילמד הסטודנט שפה זרה שניה. המטלה המחקרית העיקרית היא כתיבת עבודת גמר (ראו פירוט).

את הלימודים יש לסיים תוך שנתיים.

מסלול לימודי צבירה

מסלול לימודים זה מיועד לתלמידים לתואר השני אשר אינם יכולים לעמוד במסגרת זמן התקן של שנתיים לסיום התואר והוא מאפשר לפרוס את הלימודים על פני עד ארבע שנים. במסלול זה ניתן ללמוד עד שנתיים שבמהלכן ניתן ללמוד לכל היותר מחצית השעות לתואר.

בתום שנתיים או עם השלמת מכסת מחצית השעות לפני תום השנתיים, יעברו התלמידים למעמד "מן המניין" ויעמדו לרשותם שנתיים נוספות להשלמת החובות לתואר. עם המעבר ללימודים במעמד של "מן המניין" יוכרו לתלמידים הקורסים שלמדו בלימודי הצבירה וכן ייזקף לזכותם תשלום שכר הלימוד ששילמו בגינם.

לאחר ההרשמה למסלול "מן המניין" לא ניתן לעבור למסלול צבירה.

מסלול השלמת תזה 

תלמידים שסיימו תואר שני במסלול העיוני בלימודי היסטוריה של עם ישראל בציון גמר של 85 ומעלה ומבקשים לכתוב עבודה שקילה לעבודת גמר לתואר שני, אך אינם מעוניינים להמשיך לתואר שלישי, מוצעת להם האפשרות להירשם למעמד השלמת תזה (תואר 75).
הרישום מותנה במציאת וקבלת אישור ממנחה לכתיבת העבודה ורישום לקורסים הנדרשים עפ"י הנחיית המנחה והחוג, כמו גם השלמת שפה זרה שניה.
משך הזמן במסלול זה הינו עד שנתיים.

מסלול ישיר לדוקטורט

מיועד לתלמידים מצטיינים. פרטים במזכירות בית הספר למדעי היהדות ולארכיאולוגיה, שבאחריותו האקדמית מתנהלים לימודי התואר השלישי.

 

ראו פירוט נוסף אודות:

תואר שני למורים בחוג להיסטוריה של עם ישראל
תואר שני בהיסטוריה של עם ישראל בדגש על היסטוריה צבאית
התמחות בין-אוניברסיטאית בלימודי רוסיה ומזרח אירופה

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>