תנאי הקבלה

קבלה "מן המניין":
קבלה למעמד ״מן המניין״ דורשת (1) תואר ראשון בבלשנות בציון משוקלל של 80 לפחות, ו-(2) סיום שלושת הקורסים המפורטים להלן (בטור הימני) במהלך התואר הראשון.

רשימת קורסי הב.א המהווים דרישות קדם לקבלה ללימודי מ.א. במעמד "מן המניין":
 

שם הקורס

דרישות קדם   

תחביר מתקדמים: עיבוד תחבירי

תחביר מתחילים

פונולוגיה מתקדמים

פונולוגיה מתחילים

יסודות הסמנטיקה הפורמלית

מבוא לסמנטיקה

 

 


הערה: תלמידים/ות שהשתתפו בקורסים בתחביר, פונולוגיה וסמנטיקה, המקבילים בתוכנם וברמתם לקורסים לעיל, מתבקשים לפנות ליועצת המ"א של החוג. פטור מהשתתפות בקורס יינתן ע"י היועצת בלבד על סמך התייעצות עם המרצים/ות הרלוונטיים/ות.


​קבלה במעמד "על תנאי":
קבלה ללימודי התואר השני במעמד "על תנאי", בכפוף לתנאים להלן, מיועדת למי שלא עומד/ת בדרישות לעיל.

  1. מי שאין בידו/ה תואר "בוגר אוניברסיטה" (ב.א.) חייב/ת להשלים את התואר בציון משוקלל של 80 לפחות עד תום שני הסמסטרים הראשונים ללימודים.
  2. מי שלא השתתפ/ה בקורסים המצוינים לעיל חייב/ת בלימודי השלמה (ראו בהמשך). את לימודי ההשלמה יש לסיים עד תום ארבעת הסמסטרים הראשונים לתחילת הלימודים בחוג.

תלמידים/ות במעמד "על תנאי" אשר לא ימלאו את כל הדרישות לעיל, יאלצו להפסיק את לימודיהם/ן בחוג לבלשנות.

 

השלמות
כדי לעבור ממעמד של תלמיד/ה "על תנאי" למעמד של תלמיד/ה "מן המניין" יש להשתתף בלימודי השלמה הכוללים את שלושת הקורסים שברשימה לעיל, ולסיים בציון ממוצע משוקלל של 80 לפחות.

אין אפשרות לחזור על יותר מקורס אחד מתוך קורסי ההשלמה.

 

  • שימו לב: לקורסים ברשימה לעיל יש דרישות קדם (בטור השמאלי), המיועדים למי שאין לו/ה את הרקע הדרוש לקורסים.
  • 8 ש"ס מתוך קורסי ההשלמה יוכלו להיחשב למניין השעות לתואר השני (ראו תחת "פירוט הקורסים"). קורסי הקדם לא יחשבו למניין השעות לתואר השני
  • פטור מקורס השלמה יינתן רק עם הצגת הוכחה לקיומם של הידע והמיומנות הנדרשים לקורס. כדי לקבל פטור מאחד מהקורסים שברשימה לעיל או מדרישת-הקדם נדרשים הסכמת מרצה הקורס ואישור יועצת לימודי המ.א.

 

הערהסטודנטיות/ים במסלול הלימוד ביולוגיה-בלשנות עם הדגש במדעי המוח, ובמסלול הלימוד פסיכובלשנות, אשר השלימו במהלך התואר הראשון את הקורס "פסיכובלשנות: שיטות מחקר ועיצוב ניסויים", נדרשים לסיים שני קורסים בלבד מתוך שלושת הקורסים לעיל על מנת להתקבל ללימודי מ.א. "מן המניין".

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>