כתב העת ״תעודה״- כרך כ' - היסטוריוסופיה ומדעי היהדות
תוכן עניינים:
- דברי פתיחה ומבוא, עמ' ט' - י"ב.
- דיטר אדלמן, מדוע הפילולוגיה רלוונטית לדת: על טקסטואליות והומניזם, עמ' 1 – 23.
- אלפרד בונדהיימר, ההיסטוריה של ארץ נעלמת: "גלות" של יצחק פריץ בער, עמ' 25 – 35.
- יוסף בן-שלמה, היסטוריה ואוטופיה במשנתם של המהר"ל ושל הראי"ה קוק, עמ' 37 – 65.
- עלמות ש' ברוקשטיין, הרמנויטיקה ו"פילוסופיה יהודית": "Wissenschaft des Jusentums" כמקור השראה למיפוי מחודש, עמ' 67 – 91.
- חגי דגן, תאולוגיה יהודית כתשובה לתהליך החילון אצל גרשום שלום: עיון מאוחר, עמ' 93 – 106.
- גאורג ק' האסלהוף, 'חכמת ישראל' [Wissenschaft des Jusentums] של גרמניה במאה ה- 19 ותרומתה לגילוי השפעות הרמב"ם על הנצרות, עמ' 107 – 138.
- יוסי טרנר, היסטוריה וגאולה בעידן המשיחי של העתיד לפי פרנץ רוזנצווייג, עמ' 139 – 164.
- דליה לוי, הרב משה אביגדור עמיאל והתרבות הכללית, עמ' 165 – 186.
- רחל ליבנה-פרוידנטל, מדעי היהדות – פרדיגמות ודפוסים ראשוניים, עמ' 187 – 214.
- אפרים מאיר, האוטופיה של השלום והטופיקה של הפוליטיקה במשנתו של ע' לוינס, עמ' 215 – 229.
- גיא מירון, היסטוריה, מדע ותודעה חברתית בדיון הציבורי היהודי-גרמני בשנים הראשונות למשטר הנאצי, עמ' 231 – 252.
- עמירה ערן, לגעת ברוח – על טבע העונג הרוחני וזיקתו לעולם הבא בתפיסתו של הרמב"ם, עמ' 253 – 281.
- ישראל קורן, תודעה מיתית בפרספקטיבה היסטורית במשנתו של פרידריך ויינרב, עמ' 283 – 297.
- יוסף שלמון, התגובה האורתודוקסית במזרח אירופה לחילוניות – ראשית האורתודוקסיה במזרח אירופה, עמ' 299 – 310.
- יוסף שורץ, יאקוב גוטמן: הפילוסופיה של ימי הביניים כמפעל רב-תרבותי, עמ' 311 – 333.
- Abstract of the Hebrew Articles, P. XXIII