זוכי המלגה בתשפ"ד

יונתן גור-דיק

 

יונתן גור-דיק הוא מורה להיסטוריה ואזרחות בתיכון עירוני א' לאמנויות, תל אביב ותלמיד מחקר בבית הספר להיסטוריה ע"ש יעבץ באוניברסיטת תל אביב. בוגר תואר ראשון בחוג להיסטוריה כללית ותואר שני בחוג להיסטוריה של עם ישראל באוניברסיטה. עבודת התזה שלו עסקה באופן ייצוגם של ההגנה, אצ"ל ולח"י בלימודי ההיסטוריה בחינוך הממלכתי בישראל. מחקרו הוא בתחום הוראת ההיסטוריה ובו ייבחנו אופני השימוש במקורות ראשוניים חזותיים בשיעורי ההיסטוריה, והשפעות שימוש זה על פיתוחן של חשיבה היסטורית ואוריינות חזותית. בנוסף, עוסק בפיתוח חשיבה היסטורית במסגרת תוכניות לימודים בבתי ספר ובלימודי העשרה למבוגרים.

 

יסמין בכרי

 

יסמין בכרי, מגליל עליון, מורה לשפה העברית בבית ספר תיכון במגזר הערבי, ודוקטורנטית באוניברסיטת תל אביב בחוג לחינוך רב לשוני. נושאי המחקר שלה נוגעים בין היתר בשפה העברית, הדומיננטיות שלה ותפקידה כאתגר העומד בפני סטודנטים פלסטינים ערבים באקדמיה הישראלית. בעבודת התזה בדקה את החרדה מהשפה העברית, והוכיחה שהיא במתאם שלילי עם הישגים אקדמיים. המשיכה בחקר הפן הרגשי בחוויה הלימודית בצל האתגרים הייחודים שחווים סטודנטים פלסטינים באקדמיה לרבות אתגרי זהות, שפה, ויחסים עם המרצים. המחקרים מראים שרגש חיובי יכול לעצב חוויה רגשית חיובית, ולתורם ללמידה והישגים, ויסמין עמלה כדי לשפר את החוויה הרגשית של הסטודנטים פלסטינים ובהמשך לחברה כולה, על ידי התוודעות לנושא ולחשיבותו.

 

עידו בתר-פוקר

 

עידו בתר פוקר הוא בוגר תואר ראשון בהצטיינות יתרה בהיסטוריה של עם ישראל ובקולנוע באוניברסיטת תל אביב, ולומד במסלול הישיר לדוקטורט בבית הספר למדעי היהדות ע״ש חיים רוזנברג באוניברסיטת תל אביב. עבודת הדוקטור של עידו, שנכתבת בהנחיית פרופ׳ אורית רוזין, עוסקת בהיסטוריה האודיו-ויזואלית של הסכסוך הישראלי-פלסטיני. המחקר מבוסס על ניתוח היסטוריוגרפי וסמיוטי של סרטי תעמולה ישראלים ופלסטינים שהופקו בין השנים 1987-1967, ובוחן כיצד הסרטים הללו עיצבו את הווית הסכסוך ואת תודעת הצדדים המסוכסכים. במקביל למחקר, עידו מלמד קולנוע וניו-מדיה בקמפוס אריסון לאמנויות בתל-אביב, שם פיתח יחידת לימוד דו-שנתית, לתלמידי כיתות ז׳-ח׳, שמטרתה הקניית כלים לאוריינות אודיו-ויזואלית. במסגרת סדנה שכוללת דיון תיאורטי לצד התנסות מעשית ביצירה קולנועית, עומדים התלמידים והתלמידות על הקשר שבין ניו-מדיה לבין תפיסות זמן ומרחב. הם רוכשים כלים ביקורתיים לצריכת המדיה הסובבת אותם, ודנים בסוגיות אתיות ואסתטיות שנוגעות למקומן של תעודות אודיו-ויזואליות כמקור היסטורי חשוב, שאינו חף ממניפולציות.

 

נויה שגיב

 

נויה שגיב, דוקטורנטית לספרות באוניברסיטת תל אביב, כותבת את עבודת המחקר על הזיקות למקרא ולטקסטים יהודים נוספים בשירתה של לאה גולדברג, בהנחיה של ד"ר אריאל זינדר וד"ר דנה אולמרט. זוכת פרס שלישי לשנת 2023 בתחרות המאמרים של "עלמא" בנושא "מחויבות תרבות עברית לקאנון היהודי". את עבודת המאסטר בחוג לחינוך באוניברסיטת תל אביב כתבתי בנושא "הוראת המקרא בראשית היישוב בזרם העובדי ובזרם הכללי". מורה לספרות בבית הספר לאמנויות בתל אביב, ומלמדת מבוגרים במסגרת מיזם התנ"ך 929, עלמא בית לתרבות עברית, בינ"ה, מקורוק, בית דניאל ועוד. אמא לשני בנים במסגרת הורות משותפת, מחברת סדרת הספרים "תנ"ך בקומיקס" בהוצאת מט"ח, מחברת ספרי הילדים "בוקר טוב עולם" ו"מי הרס את הקרקס" אשר יצאו בהוצאת זב"מ דביר, והאחרון אף בתכנית פיג'מה. הספרים תורגמו לספרדית, רוסית, פורטוגזית. מובילת להקת רוק ומדריכת טיולי ג'יפים בעולם. 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>