קורות חיים
פרטים אישיים:
שם: אשר אלבו
טלפון: 050-3133524
אימייל: asheralbo594@gmail.com
השכלה:
שנה תואר מוסד אקדמי
2019 Ph.D (הוגש) אוניברסיטת תל-אביב
2013 M.A. (בהצטיינות) אוניברסיטת תל-אביב
2007 תעודת הוראה האוניברסיטה העברית בירושלים
2002 B.A. אוניברסיטת תל-אביב
נושא הדוקטורט: פני תהום: בין מטפורה למטונימיה בקבלה ובראשית החסידות
מנחה הדוקטורט: פרופ' רון מרגולין
ניסיון תעסוקתי:
2017- היום מרצה, חבר בסגל האקדמי של בית הספר לחינוך, ראש מסלול
תעודת ההוראה של תכנית "אופקים", אוניברסיטת תל-אביב
2014- היום מרצה, בית הספר למדעי היהדות, אוניברסיטת תל-אביב
2001- היום מורה לספרות, אזרחות והיסטוריה , סגן מנהל בתיכון "אנקורי" בפתח
תקווה
1999-2001 מורה לספרות ברשת החינוך אורט
פרסים/מלגות:
2017- 2018 מלגת JTS-מכון שוקן למחקר היהדות עבור חוקרים צעירים של כתבי
חסידות ברסלב
2015- 2017 מלגת בית הספר לפילוסופיה, אוניברסיטת תל-אביב
2011- 2012 מלגת קרן יד-הנדיב לחקר היהדות בעולם העתיק
2007- 2008 מלגת "בימת החוקר" ע"ש אברהם ורות בר
מינויים:
2012- 2013 מינוי מטעם משרד החינוך ומכון סאלד לחיבור בחינת הבגרות בספרות
עיסוקים נוספים:
2015- 2017 כותב בלוג דעה באתר EduAction לענייני חינוך
2004-2005 בוגר בית המדרש הפתוח של מכללת עלמא
נושאי הקורסים שלומדו:
בית הספר למדעי היהדות: מתחים בתרבות ישראל בראי הספרות והאמנות
בית הספר לחינוך: גיבוש עמדות בחינוך מתוך עיון במקורות היהדות
תחומי מחקר עיקריים:
1. קבלה וחסידות
2. השפה הפואטית במחשבה הדתית
3. בלשנות קוגניטיבית
4. הפילוסופיה של החינוך
רשימת פרסומים:
הוצאות לאור/כתבי עת שפיטים:
אלבו, אשר, "פדגוגיה טיפולית: מקרה מבחן", ביטאון מכון מופ"ת, 63, תל אביב, 2019 [בדפוס]
אלבו, אשר, ייאושו של רבי נחמן מברסלב, תל-אביב: רסלינג, 2017
הוצאות לאור/כתבי עת לא שפיטים:
אלבו, אשר, נוסחת ההצלחה באזרחות, תל-אביב: אנקורי פרויקטים, 2014
הרצאות בכנסים:
BAJS-2018 The Face of God: Between Metaphor and Metonymy. Theories and Histories: Jewish Studies Across Disciplines. Durham University, UK
PAD-2018 Genealogy of personification of God in the Jewish Pre-modern Literature. Personification Across Disciplines. Durham University, UK
BAJS-2019 "The Blood is the Soul": The Use of poetic language in commentaries on the Soul. 'What is Commentary?' . University of Oxford, UK