סמינר מחקר 12 בנובמבר: צחי גלבוע - על תפקידיהם של מודלים כלכליים (הרצאת סיום במסגרת יום עיון בהיסטוריה ופילוסופיה של הכלכלה)

סמינר מחקר 12 בנובמבר: צחי גלבוע - על תפקידיהם של מודלים כלכליים (הרצאת סיום במסגרת יום עיון בהיסטוריה ופילוסופיה של הכלכלה). הסמינר ייערך בגילמן 496 בשעה 18:00.

07 נובמבר 2018

צחי גלבוע

בית הספר לכלכלה ע"ש איתן ברגלס, אוניברסיטת תל אביב

הרצאת סיום במסגרת
יום עיון בהיסטוריה ופילוסופיה של הכלכלה

על תפקידיהם של מודלים כלכליים

תיאוריה כלכלית מודרנית, ובעיקר מיקרו כלכלית, מעלה מספר תמיהות מתחום הסוציולוגיה של המדע. מדוע כלכלנים נוטים לקבל בשוויון נפש תוצאות המפריכות את התיאוריות שלהם? מדוע כלכלה משתמשת בכלים מתמטיים מתוחכמים יותר מתחומי המדע עליהם היא אמורה להישען? איך קורה שכלכלנים רווים נחת ממודלי "צעצוע" בשעה שהסובבים אותם מרימים גבות? נדון בשני מודלים סוציולוגיים שמנסים להבין את תפקידם של מודלים בכלכלה, ושל כלכלה בכלל, ויכולים להציע הסבר חלקי לתופעות הללו. האחד טוען שכלכלנים חושבים לעתים באופן שהוא מבוסס מקרים, ולא מבוסס תאוריות, כפי שלרוב מצופה ממדע. השני מציע לראות בכלכלה גם תחום של ביקורת טיעונים ולא רק מדע חיזויי. אין לצפות שמודלים בסוציולוגיה של המדע, כמו ברוב התחומים במדעי החברה, יספקו תיאור מושלם של המציאות. עם זאת, נטען ששני מודלים אלה המנסים לתאר מה כלכלנים (לפעמים) מנסים לעשות יכולים לסייע לדיאלוג בין כלכלנים ללא-כלכלנים וכן להערכת והתווית מחקר בכלכלה.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>