סמינר מחקר מקוון 1 ביוני: ״המגפה ומשבר המומחיות״ בהשתתפות פרופ׳ גיל אייל (אוניברסיטת קולומביה), פרופ׳ מיכל רז (אוניברסיטת רוצ'סטר), וד״ר טל ארבל (מכון כהן)

סמינר מחקר מקוון 1 ביוני: ״המגפה ומשבר המומחיות״ בהשתתפות פרופ׳ גיל אייל (אוניברסיטת קולומביה), פרופ׳ מיכל רז (אוניברסיטת רוצ'סטר), וד״ר טל ארבל (מכון כהן). הסמינר יתקיים בשעה 18:00 בזום.

29 מאי 2020

סמינר מחקר מקוון 1 ביוני: 

״המגפה ומשבר המומחיות״ 

בהשתתפות פרופ׳ גיל אייל (אוניברסיטת קולומביה), פרופ׳ מיכל רז (אוניברסיטת רוצ'סטר), וד״ר טל ארבל (מכון כהן)

בשנים האחרונות מדובר רבות ב״משבר מומחיות״ בחברות דמוקרטיות- ליברליות. לצד מתקפות על המהימנות של ידע מדעי, מומחים נתפסים כאליטות מנותקות שהניטרליות שלהן מוטלת בספק וטובת הכלל אינה בראש מעייניהם. מגפת הקורונה הציבה אתגר קשה במיוחד לסמכותם של מדענים, רופאים ומומחים אחרים. השבתת המשק, הגבלת התנועה, והשיבוש הקיצוני של שגרת החיים, לצד הופעתן של צורות חדשות וחסרות תקדים של פיקוח ושליטה, העלו שאלות נוקבות לגבי מעמדה של המומחיות בחברה דמוקרטית: מה המשמעות – ואולי המחיר – של ההיסמכות הגורפת על אנשי מקצוע בתהליכי קבלת החלטות וקביעת מדיניות? האם יש מקום לסדרי עדיפויות אחרים? למי יש זכות לדברר את כוונות הווירוס, לחשב סיכונים, ולהעריך נזקים? הסמינר יעסוק במעמד התרבותי של מומחים בהקשרה של מגפת הקורונה והתגובות לה: נדון במורכבות התרגום של ידע מדעי להחלטות פוליטיות, בוורנקולריזציה של ידע סטטיסטי ומושגים אפידמיולוגיים ובדמוקרטיזציה של הסמכות המומחית, ובערבוב בין סוגיות אתיות, חברתיות וטכניות בשיח המומחים ובטענות שהופנו כלפיהם.

הסמינר יועבר דרך הזום בכתובת:

Password: expert
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>