סמינר מחקר 26 באוקטובר: רעי שרירא (אקדמית פולונסקי, ון ליר) ועודד רבינוביץ' (הסטוריה, אוניברסיטת תל אביב) - שינויים בפרדיגמה: ויזואליזציה של ספרי דקדוק ברנסנס והחברה המלכותית

סמינר מחקר 26 באוקטובר: רעי שרירא (אקדמית פולונסקי, ון ליר) ועודד רבינוביץ' (הסטוריה, אוניברסיטת תל אביב) - שינויים בפרדיגמה: ויזואליזציה של ספרי דקדוק ברנסנס והחברה המלכותית. הסמינר יתקיים בשעה 18:00 ויועבר בזום.

21 אוקטובר 2020

סמינר מחקר

יום ב',  26/10/2020 – שעה 18:00

 

עודד רבינוביץ' (הסטוריה, אוניברסיטת תל אביב) ישוחח עם רעי שרירא (אקדמית פולונסקי, ון ליר) על מחקרו בנושא:

שינויים בפרדיגמה: ויזואליזציה של ספרי דקדוק ברנסנס והחברה המלכותית

 

 

חברי החברה המלכותית כגון ג׳ון לוק או רוברט הוק היו מוכשרים במיוחד בשימוש בטבלאות. טבלאות שהם שרטטו במחברות ופרסמו בחיבורים שימשו אותם לחבר בין גופי ידע שונים ולזהות חוקיות בין תופעות טבע שונות. בדיון זה אבקש להבין כיצד חברי החברה המלכותית פיתחו את הכישורים הויזואלים הדרושים לשימוש כה יעיל בטבלאות באמצעות בחינה של מערכת החינוך בה הם עוצבו: בתי ספר הומניסטיים. נסתכל על ההיסטוריה הארוכה של ויזואליזציה בדקדוק - מפרגמנטים בפפירוס, דרך כתבי יד על קלף ולבסוף בספרים מודפסים - ונבחן את ההתקבלות של פרקטיקות ויזואליות בקרב מורים ותלמידים באנגליה של המאה ה-16 וה- 17. מתוך כך נתמודד עם שאלות מתודולוגיות רחבות על ויזואליזציה במדע, על העברה קוגניטיבית ועל הקשרים בין החינוך ההומניסטי הישן למדע החדש.

 

 

המפגש ישודר בכתובת

https://us02web.zoom.us/j/84486696227?pwd=V2xId25kMFM4SWF4RG10UzR6aHFLUT09

כדי לשמור על בטיחות סביבת הרשת נבקש מכולם להזדהות בשם מלא

ולהמתין בחדר ההמתנה לאישור

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>