סמינר מחקר 28 באוקטובר: לין חלוזין-דברת - הלאומנית, האוניברסליסטית, הגלוקליסטית: מה מגלה הדיון על מקומה של העברית באקדמיה?

סמינר מחקר 28 באוקטובר: לין חלוזין-דברת - הלאומנית, האוניברסליסטית, הגלוקליסטית: מה מגלה הדיון על מקומה של העברית באקדמיה? הסמינר יתקיים בגילמן 449 בשעה 18:00.

24 אוקטובר 2019

לין חלוזין-דברת 

מכון כהן 
 

הלאומנית, האוניברסליסטית, הגלוקליסטית: מה מגלה הדיון על מקומה של העברית באקדמיה? 

בדצמבר 2018 פרצה שערורייה אקדמית את גבולות מגדל השן: האוניברסיטה העברית, כך פורסם, קיבלה החלטה ללמד לימודים מתקדמים בשפה האנגלית. בדיון הציבורי הסתמנו שלוש אידיאולוגיות נבחנות: הלאומנית גרסה כי האוניברסיטה מסתלקת מהמפעל הציוני ובוגדת בערכי הלאום; האוניברסליסטית קראה בשם הקידמה המדעית להשתלבות בשוק הגלובלי של המחקר וההוראה; ואילו הגלוקליסטית, בהשראת התנועה לגלובליזציה אחרת, תבעה ממערכת ההשכלה הגבוהה הגנה על השפות המקומיות, עברית וערבית, ופיתוח מחקר מקומי לטובת בני ובנות המקום. מאז שנות ה-1990 עוברת האקדמיה בישראל ובעולם תמורות מרחיקות לכת המשנות את פניה ללא הכר. שלוש העמדות האלה מבטאות, כך אטען, לא רק אסטרטגיות שונות להתמודדות עם תמורות אלה, אלא גם שלוש פרשנויות נבדלות של היחסים המצויים והרצויים בין שפה, מדע, ציבור ולאומיות במציאות גלובלית. פערים דומים המשתקפים במחקר מבהירים את הנחיצות במחקר חדש על המציאות הקונקרטית של העברית באקדמיה, מימיה הראשונים לפני קום המדינה ועד היום.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>