סמינר מחקר 8 במרץ: אבנר כהן (Middlebury Institute of International Studies at Monterey, and Fulbright-Tel Aviv University Senior Scholar): היסטורית הגרעין הישראלי כמושא למחקר אקדמי: תובנות, לקחים ושאלות פתוחות לאחר כשלושים וחמש שנות מחקר

סמינר מחקר 8 במרץ

04 מרץ 2021

יום ב', 8/3/2021  - שעה 18:00

אבנר כהן
(Middlebury Institute of International Studies at Monterey, and Fullbright-Tel Aviv University Senior Scholar in The Sackler Institute of Advanced Studies)

 

היסטורית הגרעין הישראלי כמושא למחקר אקדמי: תובנות, לקחים ושאלות פתוחות לאחר כשלושים וחמש שנות מחקר

בהרצאה זו אהרהר רטרוספקטיבית על כשלושים וחמש שנות עבודה בשדות ההיסטוריה הגרעינית הישראלית. אגע בשני עניינים מרכזיים. האחד, שאלת אפשרותו הפרקטית והלגיטימיות האקדמית של מחקר היסטורי בנושא שנתפס כולו כדבר סוד. האם מחקר אקדמי בנושא הוא בכלל אפשרי בעת הזאת? תשובתי תהא חיובית אך במגבלות. הנושא השני שאגע בו נוגע לשאלת הייחודיות של ההיסטוריה הגרעינית הישראלית מתוך התייחסות לעידן הגרעיני כולו. ישראל המציאה והורישה לעולם דפוס התנהגות ייחודי משלה של התמודדות עם הפצצה, עמימות. העמימות נחתמה כעסקה מדינית עם ארה"ב ב-1969, אבל שורשי העמימות קדומים הרבה יותר מעסקת ניקסון-מאיר. אטען שראשיתם באופן העמום שצרפת קיבלה את החלטותיה הגרעיניות באמצע שנות החמישים מחד, ובאופן העמום שבן גוריון טיפל בנושא הגרעיני כאב המייסד שלו מאידך. אסיים בכמה מילים על מצב הידע בתחום: מה ידוע, מה אינו ידוע, ולמה ניתן לקוות בעתיד.

 

מגיבה: אור רבינוביץ' (האוניברסיטה העברית)

המפגש ישודר בכתובת

https://us02web.zoom.us/j/84179592877?pwd=WlNLanJUUDgxdnE1Z2JwTjZRWkVOUT09

כדי לשמור על בטיחות סביבת הרשת נבקש מכולם להזדהות בשם מלא

ולהמתין בחדר ההמתנה לאישור

 

יו"ר: שאול קציר

הציבור מוזמן

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>